فرمانده انتظامی گلستان اعلام کرد:

کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی در گلستان / راکبان موتورسیکلت در صدر آمار کشته‎ها

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی استان گلستان ضمن اعلام کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی در گلستان گفت: 64 درصد کل کشته‎ها در تصادف‎های منجر به فوت را موتورسواران تشکیل می‎دهند.

کد مطلب: ۱۰۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ سیدمحمود میرفیضی شب گذشته در جمع کارکنان ستاد انتظامی استان اظهار داشت: در حوزه اقدام‎های ترافیکی حوزه پلیس راه استان، برخورد با تخلف در سه‎ ماهه ابتدای سال‌جاری 171 هزار و 930 مورد بوده که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه تخلف‎های حادثه‎ساز یکی از موضوع‎های مهم در دستور کار پلیس است، افزود: در برخورد با این تخلف‎ها که در راستای کاهش تصادف‎های فوتی و جرحی است در سه ماهه ابتدای سال‌جاری 91 هزار و 696 فقره بوده که 166 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

میرفیضی اعلام کرد: افزایش گشت‎های نامحسوس و محسوس و طرح‎های ترافیکی در سه ماهه ابتدای سال‌جاری 15 درصد افزایش داشته که در نتیجه این اقدام‎ها کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی و 12 درصدی تعداد فوت‎شدگان بوده که 10 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی ابراز داشت: علت اصلی تصادف‎ها در حوزه برون‎شهری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیرمجاز بوده است که به ترتیب 25 درصد، 29 درصد و 15 درصد آمار را به خود اختصاص داده است.

65 درصد تخلف‎های درون‌شهری ناشی از سرعت غیرمجاز است

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه درون‎شهری طی سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد 220 هزار و 309 برخورد با تخلف صورت گرفته که 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 65 درصد سرعت غیرمجاز، 19 درصد سبقت غیرمجاز، 51 درصد عبور از چراغ قرمز، هشت درصد حرکت مارپیچ، 57 درصد استفاده از تلفن همراه و 126 درصد دور زدن ممنوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

میرفیضی تاکید کرد: همچنین عدم استفاده از کمربند ایمنی و عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز به ترتیب 13 و 16 درصد افزایش داشته است.

کاهش 44 درصدی تصادف‎های فوتی و 46 درصدی کشته‎ها در گلستان

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد گشت‎های موتوری 15 درصد و تعداد گشت‎های پلیس 14 درصد افزایش داشته که نتیجه این اقدام‎ها کاهش 44 درصدی تصادف‎های فوتی و 46 درصدی کشته‎ها بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان عنوان کرد: دلیل تصادف‎ها در حوزه درون‎شهری بیشتر عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر بوده که به ترتیب 34 درصد، 29 درصد و شش درصد تعداد تصادف‎ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در پی اقدام‎های حوزه ترافیکی آمار تصادف‎های فوتی و کشته‎ها که مجموع درون‎شهری و برون‎شهری در سه ماهه نخست سال در سال 1391، 103 نفر بوده که در سال 1392 به 91 نفر کاهش یافته است.

میرفیضی در پایان تاکید کرد: 64 درصد کل کشته‎ها در تصادف‎های منجر به فوت را موتورسواران تشکیل می‎دهند که در این راستا عدم استفاده از کلاه ایمنی یک موضوع چالشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار