حسینی خبر داد

فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و مراکز اختلالات یادگیری در شرایط بحران کرونا

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد مراکز "راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه" و مراکز "آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری" در ایام بحران کرونا فعال هستند و به ارائه خدمات غیرحضوری می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و مراکز اختلالات یادگیری در شرایط بحران کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان استثنایی کشور، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و توان بخشی در ایام بحران کرونا، حمایت از اهداف آموزشی والدین در ایفای نقش فعال در خانواده در مقابله با شرایط بحران و ایجادانگیزه و روحیه نشاط و پویایی به فعالیت خود در این ایام به صورت غیر حضوری ادامه داده‌اند.

وی افزود: برگزاری مسابقه با مضمون بازی‌های خانوادگی، بازی‌های بومی و محلی و قصه گویی با هدف رشد مهارت‌های اجتماعی، حرکتی، درکی و بیانی و ایجاد نشاط و پویایی در بین بیش از هزار نفر در دوره‌های تحصیلی گروه‌های مختلف معلولیت از طریق تلفن، پیامک و فضای مجازی یکی از فعالیت‌های مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان در این ایام بوده است.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقه قصه گویی از سوی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده افزود: این مسابقات با هدف رشد مهارت‌های اجتماعی، شناختی، درکی و بیانی و ایجاد نشاط و پویایی ویژه دانش‌آموزان با گروه‌های مختلف معلولیت در حال برگزاری است.

وی افزود: مهمترین فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در این ایام ارائه مشاوره غیر حضوری از طریق تماس تلفنی، سامانه پیامکی و جلسات مشاوره آنلاین با هدف ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده آن‌ها است.

معاون وزیر گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، تدوین بسته‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها و تهیه کلیپ و فایل‌های صوتی مشاوره‌ای و توان بخشی از دیگر فعالیت‌های مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در این ایام است.

حسینی در ادامه به بیان فعالیت‌های مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری پرداخت و افزود: این مراکز در ایام تعطیلی مدارس به‌دلیل کرونا از طریق فضای مجازی و سامانه ارتباطی تحت وب به ارائه خدمات به دانش‌آموزان تحت پوشش می‌پردازند.

وی افزود: تمام مراحل ارائه خدمات از جمله نوبت گیری، آموزش و ارزیابی در این مراکز تحت وب و مجازی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار