قائم مقام سازمان امور عشایری خبر داد:

اتمام 420 پروژه آبرسانی به عشایر تا تیرماه امسال

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان امور عشایری کشور می گوید۴۲۰ پروژه آبرسانی که ازسال ۹۸ آغاز شده بود، درتیرماه امسال به اتمام می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اتمام 420 پروژه آبرسانی به عشایر تا تیرماه امسال

به گزارش ایرنا، «شاهپور علایی مقدم» افزود: طبق این اقدام دولت، آب شرب دایم، با کیفیت و استاندارد، برای حدود ۱۷ هزار خانوار عشایر تامین می شود.

وی اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ پروژه عمرانی برای اجرا در سال جاری پیش بینی شده تا موضوع محصولات آب و نزدیک رسانی آب در بخش عشایری حل شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه جمعیت عشایری ایران شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۳۰ هزار خانوار است، گفت: بر اساس برنامه ریزی در سال جهش تولید،‌در تلاشیم تا تولید گوشت قرمز جامعه عشایری را افزایش دهیم.

وی افزود: امیدواریم جامعه عشایری بتوانند با دریافت تسهیلات کم بهره تولیدات خود را در زمینه گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی افزایش دهند.

علایی مقدم درباره پوشش گیاهی مراتع در سال جاری گفت: اکنون ۳۴ میلیون هکتار از مراتع کشور با ظرفیت ۴.۵ میلیون تن علوفه دراختیار جامعه عشایری قرار دارد که به دلیل بارندگی های مناسب سال جاری می توانند از این پوشش گیاهی بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار