برگزاری اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش کلات

کلات(پانا)-اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش کلات، با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش کلات، معاونین و کارشناسان اداری در محل سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش کلات

به گزارش خبرنگار پانا، در ابتدای جلسه ناصری فرماندار شهرستان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از اقدام فرهنگیان شهرستان کلات و حضور پرشور آنان در پویش و رزمایش همدلی و مهربانی تقدیر نمود و گفت : قطعا اجر و پاداش این کارها بسیار ارزشمند است و نباید کوچک شمرده شود چرا که تهیه مایحتاج اولیه خانواده های دانش آموزان نیازمند کاری بزرگ و خداپسندانه است .

وی در ادامه به نزدیک شدن ایام هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره نمود و افزود: خدمت در آموزش و پرورش افتخار بزرگی است ، فرهنگیان جزو خالص ترین قشر شاغل در اجتماع هستند و عشق و ایثار چاشنی کار این عزیزان است، بنده خودم یکی از افتخاراتم خدمت در نهاد مقدس آموزش و پرورش و حضور در کلاس های درس است که تجربیات خوبی را به دست آورده ام.

وی گفت: معلمان باید به نحوی با دانش آموزان برخورد کنند که آنها برای حضور مجدد در کلاس ها لحظه شماری کنند و از تعطیلی مدارس خوشحال نشودند، حضور در سر کلاس درس و برخورد با دانش آموزان فرصت خوبی است که آموزه های دینی، اجتماعی و فرهنگی را به فرزندان این مرز و بوم بیاموزیم.

ناصری اظهار کرد: خط مقدم همه فعالیت ها، معلمان و دانش آموزان در مدارس هستند و همه‌کارها و فعالیت ها حول محور آنان می‌چرخد، یقین داریم که‌ معلمان عزیز قدر این فرصت ها را می دانند و از آن استفاده می کنند. پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت را فراموش نکنیم و از زحمات تقدیر و از تجربیات آنان نهایت استفاده را ببریم و از عیادت همکاران عزیزی که دارای بیماری هستند غافل نشویم که این عزیزان سرمایه های نظام هستند.

فرماندار کلات گفت: هر‌جامعه ای که‌خود را بی نیاز از معلمان بدانند موفق نخواهند بود ، امیدواریم در نظام مقدس اسلامی در عمل شاهد بروز اتفاقاتی باشیم که به نفع معلمان رقم‌بخورد که اگر اینگونه باشد اتفاقات به نفع خود جامعه رقم خواهد‌خورد. آموزش و پرورش و فرهنگیان در طول دوران نظام مقدس همیشه و در همه صحنه ها، همچون جنگ، انتخابات و ... حضور داشته اند. معلمان نخبگان جامعه هستند، نقش آنان در هدایت دانش آموزان حائز اهمیت است ، در این ایام نیز که شاهد بروز ویروس منحوس کرونا بوده ایم، در بحث آموزش های مجازی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش شهرستان صورت گرفت، و شاهد بودیم‌که‌معلمان عزیز بسته های مناسب آموزشی را برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان ارائه دادند که این قابل تقدیر می باشد.

وی ادامه داد: تمام نگاه ها نباید به آموزش دروس به دانش آموزان معطوف شود ، در کنار تدریس کتب باید جنبه های پرورشی و تربیتی را نیز چاشنی آموزش هایمان قرار دایم تا یک انسان موفق به جامعه تحویل دهیم ، انسانی که‌در ابعاد مختلف یک زندگی را به درستی اداره نمایند.

در ادامه اولین جلسه شورای اداری مدیریت آموزش و پرورش کلات، رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات، گفت : خوشبختانه شهرستان کلات جزو اولین شهر هایی بود که اقدامات بموقع و خوبی جهت جلوگیری از شیوع این ویروس به صورت فراگیر انجام داد و این جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در ادامه افزود: در این ایام کرونایی، همدلی های خوبی اتفاق افتاد و شاهد بودیم پویش های مردمی و کمک به همنوعان در جامعه رواج یافت.

پروانه ادامه دا: در بحث آموزش های مجازی، در سند تحول بنیادین نیز به تدریس روش های نوین اشاره شده است که شاهد نمونه های خوبی از آموزش های مجازی، در فضای مجازی و در این ایام بودیم که نقش معلم را به خوبی نمایان نمود.هر چند که هیچ چیزی برای ما جای حضور معلم و دانش آموزان در کلاس را نمی گیرد.

وی گفت: امسال در هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم، بدلیل ممنوعیت های ستاد مقابله با ویروس کرونا، توفیق حضور در مراسمات و جمع همکاران عزیزمان را نداریم ولی همکارانمان بدنبال برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم به روشهای متنوع هستند تا به نحو شایسته همکاران را تکریم نماییم.

پروانه ادامه داد: یک مدیر راهبردی چشم به افق دارد و آینده نگر است و برنامه هایی را که‌ پیشرو دارد نباید کوتاه مدت باشد که‌اگر غیر از این باشد منتج به شکست خواهد شد. یک مدیر راهبردی مثبت اندیش است و به دنبال راه حل برای هر کاری است .

وی گفت: لازمه ی هر پدیده ای تغییر است ولی لزوما هر تغییری به بهبودی ختم نمی شود، تعییر باید خردمندانه باشد و مدیران راهبردی باید نگاه سیستمی و محیطی به دستگاه آموزش و پرورش داشته باشند. دستگاه آموزش و پرورش باز است و ما‌ با همه جامعه در ارتباط هستیم ، چرا که در هنگام تصمیم گیری کل را باید نگریست.

پروانه گفت: در سال تحصیلی جدید شعار سالمان روز‌ اول، درس‌ اول و برپایه اخلاق‌ مداری باقی خواهد ماند. همکارانمان کار های تیمی را نباید فراموش کنند و همینگونه که‌تا الان در‌کنار‌هم به صورت تیمی بوده ایم ، فعالیت ها را به پیش بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار