رمضان؛ ماه سفره‌های مهربانی

خرم آباد(پانا)-رمضان امسال در شرایطی آغاز شد که درهای خانه کعبه بسته است؛ نداهای سحرگاهی از مساجد محل به گوش نمی رسد، ولی مهربانی و کمک به نیازمندان و درهای رحمت و مغفرت خداوند همچنان پابرجاست.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رمضان؛ ماه سفره‌های مهربانی

به گزارش ایرنا، ماه رمضان به میزبانی آن خالق بی همتا، برای بندگان راستینش با رفتارهای انسان دوستانه ای از جنس مهربانی، علاوه بر صفای روحانی دل ها، دعاها و مناجات سحرگاهی و هنگامه افطار، همیشه همراه با برپایی سفره هایی افطاری و اجرای برنامه های از نوع افطاری های ساده بوده است که البته این مهربانی ها هنوز هم پابرجاست و سفره های مهربانی برچیده نشده است.

خداوند کریم مومنان را در این ماه به روزه داری و رعایت حداکثری سایر اعمال واجب و مستحب و ترک محرمات دعوت کرده است و بزرگترین برکت خدا در این ماه برای انسان نازل شده است.

اگر چه امسال صفوف ارزشمند نماز جماعات مساجد در سحرگاهان و در هنگامه افطار به دلیل مسایل بهداشتی فردی و عمومی کمرنگ شده است ؛ اما قلب های مهربان مومنان همچنان به روال همیشه بر چرخ یاری از نیازمندان می تپد.

ماه رمضان فرصتی برای بندگی

یک استاد حوزه می گوید: ماه رمضان در عمل سرآمد همه ماه هاست و خداوند این ماه و روز و شب و حتی دقایق و لحظاتش را محترم شمرده و حتی نفس کشیدن مومنان روزه دار در این ماه عبادت است.

حجت السلام حمید رضا حیدری گفت: در همه ادیان چنین فرصتی را که خداوند در ماه رمضان و لیالی قدر به مسلمانان داده به هیچکدام از پیروان ادیان الهی نداده است.

وی برجستگی ماه رمضان را به تعبد بی چون و چرا و حساب و کتاب شده مومنان در این ماه دانست و افزود: هیچ کس هنوز کاملا فلسفه های ماه رمضان و خواص دستورات الهی اش را یافت نکرده است.

این استاد حوزه با اشاره به قسمتی از فواید روزه داری بر روح و روان و جسم افزود: روزه گرفتن بزرگترین و بهترین زمان برای استراحت جسم و تقویت روح و ایمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار