احتمال ارتباط اضافه وزن با شدت کووید- 19

تهران (پانا) - پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود، این احتمال را مطرح کردند که شاید اضافه وزن با شدت کووید- 19 در ارتباط باشد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
احتمال ارتباط اضافه وزن با شدت کووید- 19

به‌گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "مرکز دیابت آلمان" (DZD) با همکاری پژوهشگران "بیمارستان کودکان بوستون" (Boston Children's Hospital) و "دانشگاه هاروارد" (Harvard University)، پژوهشی را درباره ارتباط میان اضافه وزن، پخش نامتناسب چربی، نقص سلامت متابولیک و ارتباط این موارد با شدت کووید- 19 آغاز کرده‌اند.

پژوهشگران به این نکته اشاره کردند که بیشتر پژوهش‌های انجام شده در مورد کووید- 19، داده‌های مربوط به وزن افراد را ارائه نمی‌دهند. ارائه این داده‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می‌توان از آنها برای تخمین زدن توده بافت چربی استفاده کرد.

این گروه پژوهشی در بررسی خود، به صورت مختصر به یافته‌های پژوهشی جدید اشاره کردند و در این پروژه نشان دادند که ممکن است اضافه وزن، با شدت کووید- 19 در ارتباط باشد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که خطر افزایش شدت کووید- 19 در اثر اضافه وزن، با بیماری‌های قلبی- عروقی ارتباطی ندارد.

پژوهشگران در این پروژه، به تحلیل مکانیسم‌هایی پرداختند که این ارتباط را توضیح می‌دهند. یکی از این موارد، اختلال عملکرد تنفسی ناشی از اضافه وزن است که می‌تواند به مشکلاتی مانند "کم‌اکسیژنی" یا "هیپوکسی" (hypoxia) منجر شود.

این پژوهش، نه تنها به محاسبه "شاخص توده بدنی" (BMI) می‌پردازد، بلکه دور کمر و سطح انسولین و گلوکز را نیز اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها می‌توانند شرایط مهمی مانند پیش‌دیابت و مقاومت انسولین را نیز بررسی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار