همکاری مشترک برای حفظ اسناد سازمان نوسازی مدارس کشور

تهران (پانا) - در جلسه‌ای دو جانبه با حضور مدیرکل حقوقی سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر توسعه روابط این دستگاه تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری مشترک برای حفظ اسناد سازمان نوسازی مدارس کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، جلسه مشترک مدیرکل حقوقی سازمان با مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد وکتابخانه ملی، با هدف تعامل در خصوص حفظ و نگهداری اسناد و بررسی اقدامات سازمان نوسازی توسعه وتجهیز مدارس کشور دراین زمینه برگزار شد.

زهرا ارسنگ مدیرکل حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن برشمردن اهمیت نگهداری و طبقه بندی اسناد به ارائه مطالبی درخصوص روند حفظ و بایگانی اسناد سازمان پرداخت و گفت: تجربیات و روش کار علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در حفظ آثار و اسناد قطعا می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف و جست و جوی سریع در بایگانی یاری کند.

ارسنگ به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری یا از طریق ویدئو کنفرانس برای کارشناسان و مدیران اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تعامل ایجاد شده با سازمان اسناد و کتابخانه ملی بتوانیم در مدیریت بهینه و حفظ ونگهداری اسناد در سطح ستادی و ادارت کل استان‌ها اقدامات مثبت و اثربخشی داشته باشیم.

مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت و کارایی اسناد به ویژه اسناد تاریخی در روابط و حقوق بین‌الملل همچنین در روابط بین اشخاص با دولت از منظر حقوق و اسناد اداری، طبقه بندی، نگهداری و ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد در سطح کشور افزود: حفظ مستندات و دسترسی سریع و راحت به اسناد و مدارک می‌تواند موجب بهره‌وری امور و ثبت و استفاده صحیح از داده‌ها و مدارک نگهداری شده باشد.

در ادامه طاهری ضمن ارائه نکاتی در مورد طبقه بندی، نگهداری و بایگانی اسناد بیان کرد: با توجه به وجود برخی از اسناد تاریخی مربوط به سبقه سازمان نوسازی امکان ارائه موارد برای ایجاد آرشیو اسناد تاریخی در سازمان مهیا است و به تبع آن درصورت وجود اسناد تاریخی از زمان شروع مدرسه سازی در کشور باید این اسناد جهت نگهداری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار