کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در سواحل دریای خزر

تهران (پانا) - مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای آینده در سواحل دریای خزر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در سواحل دریای خزر

صادق ضیاییان درباره وضع هوای کشور به پانا گفت: امروز سه‌شنبه (۲ اردیبهشت) در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از جنوب، جنوب شرق و شرق رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد. فردا (۳ اردیبهشت) بارندگی مناطق گسترده‌تری را در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور در بر می‌گیرد. همچنین در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌های از استان یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی در شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران خواهیم داشت، تصریح کرد: روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب ادامه دارد و به تدریج گستره آن سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر وقت دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌های از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین در این روز وزش باد شدید در بخش‌های از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ اردیبهشت) رگبار پراکنده در شمال غرب کشور دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های لرستان، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست. همچنین در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت باد افزایش می‌یابد. در ساعات بعد از ظهر فردا (۳ اردیبهشت) با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی ریزش تگرگ در مناطقی از جنوب و شرق کشور دور از انتظار نیست و دمای هوا در سواحل دریای خزر از فردا تا پایان هفته بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار