فرماندار قرچک : تمام انبارهای قرچک پایش و شناسنامه‌دار شوند

قرچک (پانا) - به گفته فرماندار شهرستان قرچک، توسعه اقتصادی، اجتماعی توسط قاچاق کالا مورد هدف قرار می‌گیرد و افزایش قاچاق، چرخ کارگاه‌های تولیدی را از حرکت بازمی‌دارد،

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار قرچک : تمام انبارهای قرچک پایش و شناسنامه‌دار شوند

بهمن خطیبی فرماندار قرچک در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرچک بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید دست در دست یکدیگر کمک کنند تا در سال جدید، با وجود نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه اقتصاد، به دنبال جهش اقتصادی و تولید روزافزون به فرموده رهبر معظم انقلاب باشند.

او افزود: یکی از الزامات رسیدن به اوج شکوفایی اقتصادی، جلوگیری از قاچاق کالاست؛ ضمن اینکه مصرف کالای تولید داخل و جلوگیری از ورود محصولات خارجی به کشور می‌تواند باعث عدم آشفتگی بازار کالاهای داخلی ‌شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرچک تأکید کرد: پایش انبار‌ها و مراکز نگهداری کالاها از لحاظ ویژگی‌ها و استاندارد‌های ساختمانی، سلامت‌محور و امنیتی بسیار مهم است و باید کنترل شوند.

بهمن خطیبی، استان تهران را دارای اهمیت بالایی در زمینه انبار کالاها دانست و پایش انبارها در نقاط مختلف از جمله شهرستان قرچک را که بسیار به پایتخت نزدیک است، ضروری دانست و گفت: در زمینه شناسنامه‌دار کردن انبارها از هر نوع حقیقی و حقوقی، اقدام‌های خوبی صورت گرفته، اما برای رسیدن به ایده آل‌ها باید بیشتر تلاش کرد و همه دستگاه‌های مسئول مرتبط باید برنامه محور حرکت و انجام‌وظیفه کنند.

خطیبی با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی در اثر واردات بی‌رویه و به‌خصوص قاچاق کالاها ورشکست می‌شوند، بر لزوم جلوگیری از قاچاق سوخت نیز تأکید کرد.

او خواستار انجام پررنگ‌تر وظایف ذاتی و اصلی دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی شد و افزود: گشت‌های نظارتی و بازرسی‌ها باید به‌صورت منظم و دوره‌ای انجام شود و نظارت دائمی ستاد مرکزی شهرستان نیز صورت گیرد تا مردم و تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری در فضای اقتصاد و کسب‌وکار حضور داشته باشند.

فرماندار قرچک تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان گام‌های مؤثری در راستای پایداری اشتغال برداشت و درضمن برای حفظ زمینه اشتغال نیز باید در مبارزه با قاچاق برخورد قاطعانه و قانونمند داشت.

خبرنگار: محمدرضااردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار