تهیه مدل های آموزشی مناسب برای دانش آموزان

گلستان(پانا)-معاون آموزش متوسطه استان گلستان از تهیه مدل های آموزشی مناسب برای دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تهیه مدل های آموزشی مناسب برای دانش آموزان

به گزارش اداره آموزش و پرورش گلستان، ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه استان گلستان در مورد اقدامات آموزشی تشریح کرد: موضوع کرونا تنها برای استان و کشور ما نبوده است و تقریبا تمام دانش آموزان دنیا به وسیله ویروس کرونا خانه نشین شده اند که این موضوع باعث شده ما به سمت مدل های آموزشی جدید برای نظام آموزش و پرورش برویم.

حاجیلری افزود: ما در استان ستاد برنامه ریزی را پیش بینی کردیم که این ستاد بتواند اقداماتی را برای رفع این مشکل تدبیر کند. اولین نکته که ما به آن نیاز داریم تهیه مدل برنامه ای مناسب منطبق با شرایط موجود است که 3 سیاست کلی را به دنبال دارد. اول در حوزه آموزش معلم محور، دوم دانش آموز محور و سوم مدرسه محور که در این مدل ها نحوه آموزش ما رسانه ای است و به دو بخش تقسیم می شود: از طریق صدا و سیمای ملی و استانی برای پایه دوازدهم و از طریق شبکه های اجتماعی.

وی ادامه داد: پس از گذشت مدت کوتاهی شبکه آموزش دانش آموزان تحت عنوان "شاد" هم راه اندازی شد که احتمال ما این است که حداقل 60 درصد دانش آموزان ما از این بستر استفاده کنند.

علاوه بر شبکه شاد ما در استان گلستان با همراهی همکاران فناوری اداره کل آموزش پرورش استان نرم افزاری به نام ادا کانکت را فعال کردیم که هنوز هم به عنوان بازوی حمایتی از آن استفاده می کنیم. البته برخی از دانش آموزان گوشی های اندرویدی و یا سیستم های کامپیوتری ندارند که برای رفع این مشکل باید دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، امور اجتماعی استانداری و.... دست به کار شوند و ما را در این امر یاری کنند. چنانچه یک کلینیک تلفنی برای پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان راه اندازی شده که کمک بسزایی به آن ها خواهد کرد. د

او در خصوص امتحانات نهایی و کنکور گفت: پیشنهاد ما این است که حتما دانش آموزان پایه دوازدهم 2 هفته حضوری برای جمع بندی محتوای درسی در نظر گرفته شود و پس از آن امتحان نهایی و 20 روز بعد از آن هم کنکور سراسری برگزار شود که این موضوعی است متمرکز و به نظر ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار