در گفت‌وگو با پانا:

آذرکیش: حدود 3 هفته آموزشی مستمر برای آموزش دروس کارگاهی نیاز داریم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش اعلام کرد که درصورت بازگشایی هنرستان‌ها، در 3 هفته پودمان‌های باقی‌مانده آموزشی (تئوری و عملی) تدریس می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: حدود 3 هفته آموزشی مستمر برای آموزش دروس کارگاهی نیاز داریم

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا درباره آموزش‌های آنلاین در ایام تعطیلی هنرستان‌ها گفت: در هفته‌های اخیر، بعد از شیوع کووید 19 و تعطیلی مدارس، دوره‌های دانش‌افزایی برای هنرآموزان (معلمان هنرستان‌ها) برگزار شد که ازجمله می‌توان به برگزاری کلاس‌های آنلاین حوزه انیمیشن‌سازی شامل «افتر اِفکت» (After Effects) و مایا (Maya) اشاره کرد که هرکدام در 3 روز 8 ساعته برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های برق و الکترونیک، دوره‌هایی برای سرگروه‌های کارآفرینی و دوره‌های رشته حسابداری به صورت ویدئو کنفرانس در ادارات آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره جبران عقب ماندگی‌های آموزشی بعد از تعطیلی مدارس اشاره کرد: دروس هنرستانی به 3 حوزه محتوای درسی تقسیم می‌شوند که جبران عقب‌ماندگی در آن‌ها را در حال اجرا داریم؛ «دروس عمومی» مانند دینی، ادبیات فارسی، زبان و عربی از طریق تلویزیون، پیام رسان‌ها و شبکه شاد همچنین «دروس اختصاصی» مانند ریاضی از طریق مدرسه تلویزیونی و پیام رسان‌ها و شاد دنبال می‌شود. «شایستگی‌های غیرفنی» مانند الزامات محیط کار و کارگاه‌های کارآفرینی در قالب آموزش‌های مجازی در حال انجام است و سرانجام «شایستگی‌های فنی» یعنی آموزش‌های عملی مهارت‌ها را داریم که از زمان تعطیلی مدارس تعطیل نشده و خود هنرآموزان (معلمان) ما آموزش‌ها را ارائه می‌کنند. بخش کارگاهی نیز متناسب با تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

آذرکیش افزود: منتظر پایدارشدن شرایط هستیم تا کلاس‌های تئوری و کارگاهی کامل شود. اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان تشکیل کارگاه و حضور هنرجویان را صادر کند به 3 هفته آموزشی برای برگزاری پودمان‌های آموزشی و اتمام سال تحصیلی نیاز داریم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره توسعه آموزش‌های مهارتی در سال تحصیلی پیش‌رو گفت: امروز مهارت‌آموزی در همه دوره‌ها و البته در هنرستان‌ها، از اولویت‌های آموزش و پرورش کشور است. در هفته‌های اخیر 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات 2 درصد گازبها واریز شد که به تجهیز هنرستان‌ها تخصیص یافت و برای سال تحصیلی آینده هم اعتبارات خوبی پیش بینی شده است. توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها که مورد تاکید برنامه ششم توسعه کشور است در دستور کار است و در این میان پوشش بیشتر مهارت‌آموزی در مناطق عشایری و کمتر برخوردار مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به پوشش 100 درصدی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مناطق مختلف کشور دست پیدا کردیم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه مهارت‌افزایی و کارآفرینی در بین جوانان و نوجوانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار