رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

شواهدی مبنی بر آغاز موج جدید اپیدمی در مازندران وجود ندارد

شناسایی ۸۶ بیمار جدید کرونایی در استان

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در حال حاضر شواهدی مبنی بر ورود استان به پیک دوم شیوع کرونا و موج جدید اپیدمی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شواهدی مبنی بر آغاز موج جدید اپیدمی در مازندران وجود ندارد

کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت و درمان در آخرین تحلیل استانی روزهای منتهی به 26 فروردین سال جاری، اعلام کرد که به نظر می‌رسد در شش استان تهران، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران موج جدید اپیدمی شروع شده است.

در عین حال در این تحلیل مازندران از استان‌های با میزان بروز بالا و وضعیت قرمز خارج شده و وارد استان‌های با میزان بروز متوسط و به عبارتی وضعیت زرد شده است.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ همچنین در یک گفتگوی خبری اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 86 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی و بستری شده‌اند.

به گفته او در همین مدت 91 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که هم اکنون 491 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

موسوی از شهروندان مازندرانی خواست برای جلوگیری از آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

او همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون خبری مبنی بر آغاز موج دوم بیماری در مازندران گفت: «در تحلیلی که کمیته اپیدمیولوژی انجام داده مازندران از وضعیت قرمز به وضعیت زرد درآمده است و نکته بعدی این است که اگر موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های مطرح شده را رعایت نکنیم وارد پیک دوم خواهیم شد؛ اما در حال حاضر شواهدی نداریم که نشان دهد وارد پیک دوم شده‌ایم.»

جدول تحلیل استانی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت و درمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار