روایت حالات شخصی یک شاعر در زمان های مختلف تبدیل به شعرهای نو شد

تهران (پانا) -شعر نو نقطه سرخط به قلم مرضیه مقدسی یک فرصت ویژه برای مطالعه به خصوص برای علاقه مندان به شعر نو است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت حالات شخصی یک شاعر در زمان های مختلف تبدیل به شعرهای نو شد

خواندن این کتاب در روزهای بهاری می توان پیشنهاد خوبی برای علاقه مندان مطالعه به کتاب های شعر باشد. در این کتاب شعر احوالات و درک از خویشتن برای مخاطبان خود به تصویر کشیده است.
نقطه سر خط ماحصل حالات روشن و انرژی بخش شاعر و تصویر سازی و ابراز عاطفه و اندیشه در برخورد با پدیده ها و اشیاء است که به زبان شعر نوشته شده است، کتاب شعر نقطه سر خط به چاپ و نشر انتشارات مایا که چاپ اول در سال 1395 بوده که شامل 85 صفحه شعر به ویراستاری جواد نعمتی در دسترس تمام مخاطبان قرار می گیرد.
مرضیه مقدسی نویسنده این کتاب در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره این کتاب گفت: کتاب شعر نقطه سرخط، پنجره شعر امروز روایت ذهنی یک نوجوان که تازه به بلوغ رسیده است و حالات روحی خود را در این دوران به شکل شعر نشان می دهد.
وی ادامه داد: شروع فعالیت من در حوزه ادبیات به دوران گذشته و مقطع ابتدایی برمی گردد، ما تمرینی داشتیم با موضوع آب که باید یک مطلبی را ارائه می دادیم و من شعری درباره آن گفتم که این شعر جرقه ای برای شروع شعر نویسی من بود.
این شاعر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این جریان ادامه پیدا کرد تا اینکه در سن 20 سالگی با اشعار شاملو ، فروغ فرخزاد ، نصرت رحمانی و سهراب سپهری آشنا شدم که من را در این زمینه بیشتر هدایت کرد.
مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمانی که دوران بلوغ را سپری می کردم، برای برون ریزی ذهنی و افکارم و حالاتی که از قدیم در من وجود بود شعر مانند یک پاکسازی ذهنی درمن عمل کرد.
این نویسنده با اشاره به سبک کاری خود تصریح کرد:
با وجود اینکه حتی شعر نو(سپید) مانند غزل که وزن خاصی دارد شعر سپید یک وزن دارد و علاقه من از گذشته به این سبک بود که از سال 91 به طور قطعی گفتن شعر را آغاز کردم و تا سال 93 آن را دنبال کردم.
وی ادامه داد: شعر گفتن من به صورت غریزی بود و درباره نکته ای که درباره آن شعری می گویم مطالعه ای نداشتم و تراوشات ذهنی به صورت به یکباره روی کاغذ می آمد.
مقدسی در پایان سخنان خود افزود: بعد از مشاوره با یک ویراستار متوجه برخی اشکالات در شعرهایم شدم و دریافتم که هر نگارشی سبک خودش را دارد و شعر سلیقه ای است و هر کس بیان متفاوتی دارد و پس از آن برخی اشعار را اصلاح کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار