تکمیل اجرای طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی شهر تهران به صورت مجازی

تهران (پانا) - آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در راستای طرح سودای بندگی اقدام به ارائه آموزش نماز با مشارکت مدارس و دانش‌آموزان در فضای مجازی کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل اجرای طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی شهر تهران به صورت مجازی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، از آنجا که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در شرایط استرس ناشی از شیوع کرونا، سلامت روان و دستیابی به آرامش است، مسلماً باید به این بعد توجه ویژه‌ای شود. در این میان دین و مراقبت‌های معنوی تأثیر شگرفی در بحث سلامت روحی و روانی انسان دارد و پژوهش‌های برخی از روان‌شناسان مشهور دنیا به تأثیر مثبت ارزش‌های دینی به‌ ویژه دعا و نماز بر بهداشت روانی تأکید دارند. آن‌ها بر این باورند که تکالیف معنوی موجب ارتقای احساسات مثبت به خود می‌شود.

در همین زمینه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در راستای تکمیل اجرای طرح سودای بندگی با هدف نهادینه ساختن فرهنگ انسان‌ساز نماز و تعالی بهداشت روحی و روانی دانش‌آموزان به اقدام به ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر ابتدایی با مشارکت مدارس و دانش‌آموزان در فضای مجازی کرد. در این طرح ۱۸۶۷ نفر دانش‌آموز با نیازهای ویژه دختر و پسر شرکت داشتند.

در اجرای این برنامه معلمان با توجه به تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت‌های هر یک از گروه‌های معلولیتی آموزش‌های عملی و تئوری نماز را با همراهی خانواده‌ها در فضای مجازی با کمک فیلم و تصویر و انواع انیمیشن‌ها و کلیپ‌های آموزشی به دانش‌آموزان توضیح داده و اجرا کردند و پس از آن نیز دانش‌آموزان با راهنمایی والدین سعی در اجرای صحیح آن داشتند.

در اجرای این برنامه می‌توان به اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت و چگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل و تیمم به عنوان دیگر اهداف این طرح اشاره داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار