سامانه پرقدرت بارشی وارد بوشهر می‌شود

بوشهر(پانا)-کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی پرقدرت، بارش‌ها ابتدا در جنوب و بتدریج در سایر نقاط این استان آغاز می‌شود .

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سامانه پرقدرت بارشی وارد بوشهر می‌شود

به گزارش ایرنا، پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از چهارشنبه شب و روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری با شدت بیشتر همراه با رعد و برق و وزش باد بویژه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه ناپایداری‌های جوی در مناطق جنوبی و شرقی استان بوشهر است که در پی آن در برخی ساعت‌های امروز رگبار پراکنده باران و رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.
مساعدی ادامه داد: همچنین احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در سواحل جنوبی استان، افزایش موقت و لحظه‌ای ارتفاع موج در این نواحی از خلیج فارس را در پی خواهد داشت.
وی عنوان کرد: روز سه شنبه جو آرامی برای استان بوشهر پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری، در برخی نقاط از نیمه جنوبی و شرقی استان گاهی تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق، احتمال وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، فردا کاهش ابر و در برخی نقاط با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ و در برخی از ساعت‌ها تا ۴۸۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰۰ سانتیمتر و از امروز در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای در سواحل جنوبی گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
مساهدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول ۰۵:۳۰۰، مد دوم ۱۲:۲۶ جزر دوم ۲۰:۳۲ است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار