رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

اولین جشنواره قرآنی دانش آموزی در یزد برگزار می‌شود

یزد(پانا)- امسال با اعتبار بسیار خوب و چشمگیری که در نظر گرفته شده قرار است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان با محوریت شهر یزد و در حوزه‌های مختلف نمایشنامه نویسی، داستان، سرود، شعر طرح ریزی شود و دانش آموزان با مفاهیم قرانی در این جشنواره شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره قرآنی دانش آموزی در یزد برگزار می‌شود

به گزارش پانا عباس ملازینلی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مسئول کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد اجرای مقابله با کرونا مستقر در شهرداری یزد است که صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگان نهادها و سمن‌ها و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی از اعضای آن هستند.

وی با بیان اینکه تدوین پروتکل‌های مختلف بهداشتی و پروتکل‌های خرید ازاولین اقدامات کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد اجرایی کرونا است، گفت: اصناف و مغازه دارانی چون نانوایی‌ها، سوپر لبنیاتی‌ها و ... که در این مدت فعالیت داشته و مایحتاج زندگی مردم را تامین می‌کردند لازم بود که پروتکل خرید داشته باشند که این پروتکل‌ها به شکل محتواهای مختلف در فضای مجازی منتشر شد و فضاسازی شهری نیز در این زمینه صورت گرفت.

مسئول کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد اجرای مقابله با کرونا با بیان اینکه آموزش‌های عمومی لازم در خصوص پروتکل‌های خرید به مردم داده شد، افزود: برای هر کدام از مراکز خرید از جمله نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها و همچنین پمپ بنزین‌ها پوسترهایی چاپ و توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری در این اماکن نصب شد تا فروشنده‌ها و هم مردم از نحوه اجرای این پروتکل‌ها اطلاع کسب کنند.

ملازینلی با اشاره به برنامه‌های آموزشی زنده رادیویی و تلویزیونی عنوان کرد: برخی صاحبان مغازه‌ها و فروشنده‌ها پروتکل‌های خرید را رعایت نمی‌کردند که از طریق کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد اجرایی کرونا و همچنین فرمانداری و استانداری پیگیری‌های لازم صورت گرفت و نشست‌های متعدد آموزشی با صاحبان مشاغل مربوطه برگزارشد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خرید تاکید شد.

وی ادامه داد: با همکاری و تعاملی که با مخابرات استان انجام گرفت با 350 هزار تلفن ثابت در یزد، تماس گرفته شد و دو پیام تلفنی از این طریق برای آموزش و اطلاع رسانی مردم ارسال شد که محتوای این پیام‌ها با لهجه یزدی و به گونه‌ای بود که مردم دچار نگرانی نشوند.

ملازینلی با بیان اینکه هر سال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تقریبا دو هزار برنامه ویژه گردشگران، مهمانان نوروزی و شهروندان در نظر می‌گرفت، تصریح کرد: امسال تلاش شد که باوجود شیوع کرونا این برنامه‌ها تعطیل نشوند و بخش زیادی از این برنامه‌ها با رویکرد مجازی برگزار شد و از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی این برنامه‌ها اجرا شد.

وی با بیان اینکه یکی از موثرترین برنامه‌های مجازی در این برهه قرنطینگی خانگی گردشگری مجازی بود، گفت: سازمان فرهنگی فرهنگی ورزشی شهرداری یزد اقدام به ایجاد گردشگری مجازی کرد و بیش از 12 مکان تاریخی و گردشگری یزد را به صورت کلیپ و با صداگذاری ویژه و با زیرنویس انگلیسی در صفحات مختلف شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که بازتاب خوبی در جهان داشت و تقدیر کتبی سازمان یونسکو از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد را در پی داشت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزاری مسابقات با محوریت گردشگری و میراث ناملموس یزد، مسابقه لبآهنگ جهت سرگرمی خانواده‌ها، مسابقات کتابخوانی با رعایت حقوق مؤلفین و برگزاری موسیقی شادمانه در محوطه بیمارستان‌هایی که کادر درمان درگیر بیماران کرونایی بودند را از جمله اقدامات این سازمان جهت بهره‌مئدی خانواده‌ها در این ایام قرنطینه عنوان کرد.

ملازینلی بااشاره به اقدامات این سازمان در حوزه آموزش و پرورش گفت: طرح شهردار مدرسه با همکاری سازمان دانش آموزی، معاون پرورشی و مدیر کل آموزش و پرورش طرح بسیار خوبی است که ضمن هویت و اعتبار دادن به دانش آموزان برای انجام مدیریت‌ها‌ی مختلف می‌توانست به بازوی اجرایی برای شهرداری‌های مناطق تبدیل شود که متاسفانه با با بحث کرونا و تعطیلی مدارس این قعالیت‌ها عقیم ماند.

وی به برگزاری اولین جشنواره بزرگ قرآنی دانش آموزی اشاره کرد و گفت: امسال با اعتبار بسیار خوب و چشمگیری که در نظر گرفته شده قرار است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان با محوریت شهر یزد و در حوزه‌های مختلف نمایشنامه نویسی، داستان، سرود، شعر طرح ریزی شود و دانش آموزان با مفاهیم قرانی در این جشنواره شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار