در گفت و گو با پانا

مجید عزیزی، کارگردان «بریم بسازیم»: نگران مقایسه شدن با نمونه‌های خارجی نیستیم

تهران (پانا) - کارگردان برنامه «بریم بسازیم» می گوید، اتفاقات فصل بعدی «بریم بسازیم» کاملا بستگی به مکانی دارد که می رویم و لوکیشن بعدی بستگی دارد تا بتوانیم آیتم‌های مختلفی را طراحی و در طول برنامه اجرا کنیم و مخاطبان ما باید منتظر هر شگفتی و اتفاقی در فصل‌های بعدی «بریم بسازیم» باشند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مجید عزیزی، کارگردان «بریم بسازیم»: نگران مقایسه شدن با نمونه‌های خارجی نیستیم

مجید عزیزی کارگردان برنامه تلویزیونی «بریم بسازیم» که با محوریت سازندگی و توسعه پایدار فصل اول آن نوروز از شبکه سه روی آنتن رفت و این روزها تکرار آن نیز از شبکه مستند در حال پخش است در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون پانا در درباره مهمترین نقاط ضعف و قوت این برنامه، گفت: شاید مهمترین نقطه قوت فصل اول برنامه انتخاب روستای خاوه و مسایلی که آنجا رخ داد بود که در سایه همراهی و همکاری مردم اتفاق افتاد و شاید مهمترین نقطه ضعف فصل اول پخش بد و نامنظم شبکه سوم سیما بود که باعث شد کار درست دیده نشود و تا می‌آمدیم با مخاطب ارتباط مستمر برقرار کنیم به یکباره چندین روز بین قسمت ها وقفه می افتاد. اما همین موضوع در تکرار برنامه در شبکه مستند به دلیل کنداکتور بسیار منظم این شبکه تبدیل به یک نقطه مثبت برای ما شده است و خوشبختانه بازخوردهایی بسیار خوبی در پخش مجدد برنامه از شبکه مستند گرفتیم.
وی افزود: البته طبیعتا بدلیل اینکه ما مجبور شدیم «بریم بسازیم» را در مدت زمان بسیار کمی برای آنتن نوروزی آماده کنیم، در بحث اجرایی یک نقاط ضعفی داشته‌ایم که باید مخاطبان در این مورد نظر بدهند.
عزیزی در پاسخ به این سوال که بیشترین بازخورد مثبت «بریم بسازیم» از جانب مخاطبان چه موضوعی بود نیز تصریح کرد: بیشترین بازخورد مثبت را درباره موضوع «بریم بسازیم» داشتیم. نفس این کار که کمک کردن و کار تیمی و همکاری و کار خیر و کمک در جهت ارتقای توسعه پایدار است که بیش از همه چیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و نشان می‌دهد فکر و ایده اولیه ای که برای ساخت این برنامه انتخاب شد، اتفاق درستی بوده است.

کارگردان «بریم بسازیم» همچنین در خصوص تفاوت فصل بعدی این برنامه با فصل اول که نوروز 99 روی آنتن رفت بیان داشت: فصل بعدی کاملا بستگی به مکانی دارد که می‌رویم و اتفاقات فصل بعدی کاملا به لوکیشن بعدی بستگی دارد که بتوانیم آیتم‌های مختلفی را طراحی و در طول برنامه اجرا کنیم و مخاطبان ما باید منتظر هر سورپرایزی در فصل‌های بعدی باشند.
وی افزود: البته انتخاب لوکیشن فصل بعد را از مدتی قبل به عهده مخاطبان گذاشته‌ایم چون نفس این برنامه کمک به سازندگی و ارتقای توسعه پایدار است.البته این نکته را باید تاکید کنم که برنامه ما اصلا یک برنامه جهادی نیست و نباید موازی با زحمتی که نیروهای جهادی در مناطق مختلف می‌شکند مقایسه شویم. ما یک برنامه تلویزیونی هستیم که موضوع خود را برای اولین بار بر محوریت سازندگی و کمک به توسعه پایدار قرار دادیم و به همین دلیل انتخاب لوکیشن بعدی برنامه هم را بر عهده مخاطب قراردادیم تا هرکس احساس می‌کند منطقه محل سکونتش نیاز به تغییر محسوس دارد به ما معرفثی کند و در نهایت از بین مکان‌های معرفی شده پس از ارزیابی تیم فنی برنامه، لوکیشن فصل دوم معرفی خواهد شد.
عزیزی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا «بریم بسازیم» نمونه خارجی هم دارد یا خیر؟ بیان داشت: چیزی که الان به عنوان «بریم بسازیم» ساخته شده و در حال پخش از تلویزیون است بسیار ایرانیزه و بومی شده است و حتی می‌توانیم بگوئیم کاملا طراحی خودمان بوده و نمی‌شود گفت مشابه نمونه‌های خارجی است. یعنی بیشترین درصد کار طراحی خالص خودمان است و نمونه ایرانی ندارد و هرچه بیشتر جلو می‌رویم ایرادهای کار هم برطرف می‌شود و دنبال گرفتن بازخورد از مخاطبان هستیم. چون خودمان هم حتی نمی‌دانستیم در مرحله طراحی، تولید، تدوین و در نهایت پخش چه اتفاقی می‌افتد. البته چند مورد در کیفیت فصل اول باید توجه قرار بگیرد که ما فصل اول را در فصل زمستان و سرما و فشردگی زمانی بسیار زیادی تولید کردیم و برای رساندن به پخش نوروزی هم زمان بسیار کمی داشتیم. البته تیم تولید «بریم بسازیم» قبلا تجربه ساخت ریلیتی‌شوهای «ضدگلوله» و «فرمانده» را هم دارد که این تجربه بسیار به ما کمک کرد اما تفاوت بزرگ «بریم بسازیم» با تمام ریلیتی‌شوهای دیگر این است که این برنامه مسابقه نیست و شرکت‌کننده‌ها با هم رقابت نمی‌کنند و از اول تا آخر این چهار شخصیت در خدمت گروه هستند و حکم عوامل برنامه را دارند.
وی در خاتمه تاکید کرد: از آنجائیکه ما این قالب رسانه‌ای را آداپته و براساس مخاطب ایرانی و رسانه ایرانی بومی سازی کردیم اصلا نگران مقایسه شدن نبودیم چراکه «بریم بسازیم» کاملا یک برنامه منحصر به فرد و برای رسانه ایرانی است و هیچ نمونه مشابه خارجی هم ندارد و تنها نقطه مشترکش با نمونه‌های خارجی در اشتراک ساختار ریلیتی‌شوی غیر مسابقه‌ای بودن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار