مدافع سلامت منطقه11: نگران سلامت مردم و عاشق خدمت به بیماران هستم

تهران (پانا) – شهربانو مشاور، مراقب سلامت مدارس منطقه 11 و مدافع سلامت، از نگرانی های خود به دلیل شیوع کرونا و عشق به خدمت به بیماران سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدافع سلامت منطقه11: نگران سلامت مردم و عاشق خدمت به بیماران هستم

شهربانو مشاور، مراقب سلامت مدارس منطقه 11 و پرستار یکی از بیمارستان های تهران در گفتگو با پانا گفت: اهل رامسر هستم و از سال 72 در رشته پرستاری در دانشگاه به تحصیل پرداختم. دوره طرح پرستاری خود را در بخش ccu بیمارستان رامسر گذراندم. پس از مدتی به همراه خانواده به کرج مهاجرت کردیم و 6 سال در یکی از بیمارستان های کرج خدمت کردم. سال 85 به صورت رسمی استخدام شدم و 4 سال در بیمارستان کودکان کرج اشتغال داشتم. در این ایام بود که به دلیل مشکلات شخصی نمی توانستم همه شیفت ها سرکار باشم از این رو تقاضای کاهش ساعت کاری داشتم ولی با درخواستم موافقت نشد.

در همین ایام بخشنامه ای صادر شد که پرستاران می توانند وارد آموزش و پرورش شوند و من به دلیل مشکلاتی که داشتم از سال 89 وارد آموزش و پرورش شدم. بعد از مدتی که شرایط زندگی شخصی ام مطلوب تر شد، به خاطر علاقه به پرستاری همزمان با آموزش و پرورش در یکی از بیمارستان های خصوصی کرج، ساعت کاری کمتری مشغول به کار شدم و پس از مدتی به تهران منتقل شدم. از آنجا که عاشق پرستاری و خدمت به بیماران هستم بارها خواستم که دوباره به حرفه پرستاری برگردم ولی حس مسئولیت نسبت به دانش آموزان و نیاز مبرم به حضور مراقب سلامت در مدارس و علاقه به دانش آموزان، مانع این کار شد. از این رو 9 سال است که هم در مدارس و هم بیمارستان در حوزه سلامت دانش آموزان و بیماران کار می کنم.
مشاور در ادامه افزود: در این ایام شیوع کرونا از مردم می خواهم که در خانه بمانند و در خانه فاصله ها بین اعضای خانواده رعایت کنند، ظروف شخصی را از هم جدا کنند، موقع خروج ضروری از منزل ماسک، دستکش و حتی عینک استفاده کنند و موقع ورود به منزل لباس ها را بیرون اتاق بگذارند و دستهای خود را با آب و صابون بشویند و مواد و محصولات خریداری شده را با دقت ضدعفونی و استفاده کنند.

مشاور گفت: در این ایام باید بیش تر مراقب کودکان و افراد سالمند بود چون این بیماری در کودکان هم مشاهده شده است و افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای هم ریسک خطر بالاتری نسبت به سایر افراد دارند.
او ادامه داد: من عاشق پرستاری هستم و حتی در سایت پزشکان بدون مرز ثبت نام کرده ام و علاوه بر خدمت به هموطنان خود اگر کشوری نیاز به پرستار داشته باشد حاضرم با جان و دل برای کمک و خدمت به بیماران حاضر شوم.

اوضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران و غفران و رحمت برای همه درگذشتگان گفت: موضوع کرونا بسیار جدی است و من نگرانم شاهد پیک جدیدی از این بیماری باشیم. از این رو از همه مردم عزیز درخواست می کنم برای قطع زنجیره این بیماری در حد امکان از خانه خارج نشوند.
مشاور در پایان بیان کرد: از مسئولان عزیز و دلسوز کشور درخواست می کنم با توجه به اینکه کادر درمان سرمایه های ارزشمند دفاع از سلامت کشور هستند و این ایام شاهد از دست دادن تعدادی از همکاران عزیز مدافع سلامت بوده ایم و فقدان این عزیزان به زودی جبران نخواهد شد، تجهیزات استاندارد بهداشتی برای مقابله با این بیماری برای همه استان ها در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار