عابدی در گفت‌وگو با پانا

تلاش برای رفع کمبود اقلام بهداشتی مربوط به کرونا

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند جدی‌تر اجرا شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تلاش برای رفع کمبود اقلام بهداشتی مربوط به بیماری کرونا ادامه دارد، گفت تا حد زیادی کمبودهای اقلام بهداشتی بر طرف شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای رفع کمبود اقلام بهداشتی مربوط به کرونا

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درباره کمبودهای اقلام بهداشتی مربوط به بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، کمبودهایی در زمینه اقلام بهداشتی وجود داشت که تلاش‌ها برای رفع کمبودها چندبرابر شد و اکنون علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته است برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی، حجم تولیدات کفاف نیازها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش‌ها برای تامین اقلام مربوط به بیماری کرونا در تمامی استان‌ها در حال انجام است، گفت: تمامی کادر درمان در کنار مسئولان نظام سلامت و سایر بخش‌هایی که در بحران کرونا مسئولیتی را بر عهده دارند، تلاش می‌کنند تا کمبودها جبران شود و کمبودهای اقلام بهداشتی در مراکز درمانی تا حد زیادی برطرف شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید مصرف اقلام بهداشتی را مدیریت کنند، گفت: بهتر است در این ایام از ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای قابل شستشو استفاده شود چون استفاده از ماسک N95 برای پزشکان و کادر بیمارستانی توصیه شده است و مردم عادی نیازی به استفاده از این نوع ماسک ندارند ضمن اینکه باید توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که انجام می‌شود، باید فشار بر بیمارستان‌ها را کم کرد. معتقدم طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین فاصله‌گذاری هوشمند باید جدی‌تر اجرا شود و بهترین روش، در خانه ماندن است و باید از افزایش ترددها جلوگیری کرد.

عابدی در پایان با بیان اینکه مردم به آگاهی لازم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رسیده‌اند، ابراز امیدواری کرد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار کشور و همکاری مردم هر چه سریع‌تر شاهد خروج از این بحران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار