کرونا باعث سرقت تابلوی ونگوگ شد

تهران (پانا) - سارقان تابلویی اثر ونگوگ را از موزه ای در هلند که بخاطر کرونا تعطیل شده بود را به سرقت بردند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کرونا باعث سرقت تابلوی ونگوگ شد
به گزارش تسنیم از وال استریت ژورنال٬ یکی از تابلو‌های ون‌گوگ، نقاش مشهور هلندی با عنوان «باغچه بهاری» از موزه‌ای در شهر لارن در هلند دزدیده شد. سارقان شب هنگام با شکستن در شیشه ای ورودی وارد موزه شده و این تابلوی ارزشمند را ربودند.

موزه سینگر لارن که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، در ساعت 3 و 15 دقیقه بامداد امروز مورد سرقت قرار گرفت. این موزه اعلام کرد که یک تابلو از ون گوگ به نام «باغچه بهاری» که از یک موزه دیگر به امانت گرفته شده بود، به سرقت رفته است. شهر لارن در 18 مایلی شمال شرقی آمستردام قرار دارد.

پلیس که به فاصله چند دقیقه از سرقت به موزه می رسد ردی از سارقان پیدا نمی کند. پلیس اعلام کرد که تابلوی ونگوگ تنها اثر هنری سرقت شده از این موزه بوده است.

این تابلو که از ماه ژانویه بصورت امانت از موزه گرونینگر به موزه سینگر آورده شده یکی از آثاریست که ونگوگ بین سالهای میانی دهه 1880 زمانیکه به همراه والدینش برای زندگی در شهر نوئن اقامت گزید خلق کرده است.

وزارت بهداشت هلند اعلام کرد که تا کنون 11 هزار و 750 نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده اند و 864 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار