استاندار فارس:

تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی شهرها

شیراز(پانا)- در نشست ویدئوکنفرانسی صبح امروز، استاندار فارس بر تشدید نظارت ها، پایش و غربالگری در مبادی ورودی شهرهای استان و همچنین مشارکت مسوولان ارشد شهرستان ها در امر برنامه ریزی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های تحت پوشش و مدیریت خود برای مدیریت و اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی شهرها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،عنایت اله رحیمی با تبریک سال جدید و گرامیداشت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در صف اول مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، از پزشکان، پرستاران، مسوولان و تمامی کادر بهداشت و درمان مجموعه سلامت فارس تقدیر کرد.

رحیمی در ادامه تعطیلی اصناف غیرضروری، اماکن گردشگری، تاریخی و مراکز تجمع جمعیت، کنترل ورود و خروج به استان و اطلاع رسانی گسترده در استان در زمینه خودمراقبتی را در پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ در فارس بسیار تاثیرگذار دانست.

او با بیان اینکه مردم از روحیه بسیار خوبی برخوردارند و در همه زمینه‌ها به ویژه در زمان بحران، تلاش‌های خود را به خوبی انجام داده‌اند، عنوان کرد: مردم با خودمراقبتی، قرنطینه خانگی و پرهیز از عبور و مرور بی مورد در سطح شهر و استان، در جلوگیری از انتشار این بیماری و ریشه‌کنی آن بسیار تاثیرگذار هستند.

استاندار فارس با تاکید بر نقش تاثیرگذار مسوولان ارشد و مردم فهیم استان در مبارزه با کرونا، ابراز امیدواری کرد تا با اتحاد و همدلی و همچنین تلاش مجموعه سلامت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، کرونا را شکست دهیم.

رحیمی از فرمانداران، امامان جمعه، نیک اندیشان عرصه سلامت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان استان و همچنین تمامی دستگاه های اجرایی استان برای تلاش در مدیریت مبارزه با کرونا در سطح استان قدردانی کرد.

او از تلاش بی وقفه مجموعه فرمانداری ها و شهرداری ها در کنار مجموعه سلامت، برای رضایت مندی و حفظ سلامت جامعه خبر داد و از مسوولان وزارت بهداشت خواست تا برای تامین اعتبار و افزایش و بهبود خدمت رسانی به مردم، توجه ویژه داشته باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در این نشست با اشاره به نقش مسوولان ارشد استان در مدیریت این بحران یادآور شد: استان فارس همانند گذشته برای انجام اقدامات پیشگیرانه در کشور پیشرو است.

عبدالرضا قاسم‌پور همچنین گزارشی از اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مبارزه با این بیماری در سطح استان ارایه داد و بر پیش بینی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در راستای پشت سرگذاشتن از بحران کرونا و هرگونه بحران در استان از سوی مسوولان ارشد شهرستان ها تاکید کرد.

استان فارس؛ رتبه نخست همدلی و همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی برای مبارزه با کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تبریک سال جدید و گرامیداشت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، از استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، صدا و سیما، نیروهای مسلح، شهرداری و فرمانداری شیراز و همچنین تمامی دستگاه های اجرایی استان برای همدلی و همکاری با مجموعه سلامت فارس قدردانی کرد.

دکتر مهرزاد لطفی گزارش آماری از تعداد مبتلایان، بیماران بستری و در قرنطینه خانگی و همچنین بهبودیافتگان از کرونا، تعداد تخت های ویژه بستری و نقاهتگاه، تعداد مشاوره های تلفنی، تعداد ماموریت های انجام شده از سوی اورژانس فارس، اقدامات صورت گرفته و نیازهای موجود در راستای ارتقای خدمات در حال ارایه را به استاندار فارس اعلام کرد و درباره مصوبه های نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس جدید نیز، توضیحاتی ارایه داد.

دکتر لطفی با تاکید بر اینکه همه با عزم جدی باید برای مبارزه با کروناویروس تلاش کنیم، ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه استاندار فارس و مسوولان دستگاه های اجرایی استان از دانشگاه، خواستار کمک های مردمی و نیکوکاران برای تامین اقلام موردنیاز، خرید و تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های مرتبط با درمان مبتلایان به بیماری کرونا، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان شد.

او با تقدیر از مجموعه سلامت فارس بر همکاری و هماهنگی بین بخشی روسای شبکه های بهداشت و درمان فارس با مقامات استان و شهرستان ها مانند فرمانداری ها و بخشداری ها تاکید کرد.


عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت استان درباره بیماری کووید_۱۹ ارایه داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این نشست، درباره تولید الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک، همچنین افزایش مراکز تولیدکننده اقلام موردنیاز مردم به چرخه تولید در استان با تغییر کاربری کارخانه های تولیدی مواد بهداشتی به تولید الکل و ماسک، گزارشی ارایه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار