در پیام نوروزی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان شد:

با استمرار پویش آموزش تعطیل نیست به نتایج بزرگی دست خواهیم یافت

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت سال نو و نوروز باستانی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
با استمرار پویش آموزش تعطیل نیست به نتایج بزرگی دست خواهیم یافت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران متن پیام محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت عید نوروز بدین شرح است:

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

روییدن و شکفتن دوباره درختان، نفس تازه زمین، نوای پرندگان در بزم بهار، انسان اندیشمند را برمی‌انگیزد تا در راز آفریدگار جهان تامل کند.

چه کسی توانایی این مهم را دارد تا بر اندیشه‌های کهنه خویش شکوفه‌های نو برویاند و عادات مندرس وجود خود را متحول سازد؟

چگونه باید زمستان سرد درون خود را منقلب سازد و از میان دل سخت خویش نفس تازه بر آورد؟

آری بهار به درستی و همزمان با رستاخیز طبیعت به تاسی از آفریدگار جهان مبدا دگرگونی در اندیشه و زندگی ایران و ایرانیان بوده و خواهد بود.

تغییر و تحول در نگرش و اندیشه به مدد توجه انسان به پیرامون خویش و تربیت صحیح اندیشه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود، آنچه آفریدگار جهان در این رستاخیز به انسان می‌آموزد، بیرون آمدن از خواب غفلت و زیباتر شدن است. زیبایی اندیشه انسان‌ها تنها به مدد تعلیم و تربیت درست و تزکیه از شاخه‌های بی‌بار وجود انسان به دست خواهد آمد، همه آگاهیم این امر تنها به دست توانای معلمان رقم خواهدخورد.

در سال گذشته با وجود مشکلات فراوان به همت شما فرهنگیان عزیز خدمات بیشماری در راستای تربیت سرمایه‌های انسانی به نمایش گذاشته شد. بنده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران امیدوارم سال جدید به یُمن همدلی همه مردم ایران و گوش فرادادن به نکات ایمنی متخصصین از این مسیر صعب پیش رو به سلامتی عبور کرده و فرصت تحولی شگرف رابیافرینیم.

اکنون که کشور عزیزمان در شرایط نامساعدی قرار گرفته، فکر خلاق بسیاری از معلمان و انگیزه بی‌شمار دانش‌آموزان، مسئولین را غافلگیر کرده است. خواهیم دید که نوروز امسال تحولی بزرگ در آموزش و پرورش رقم خواهد خورد، آنجا که مربیان مسئولیت‌پذیر به هر وسیله‌ای چراغ تربیت را روشن نگه داشته و دانش‌آموزان استعداد‌های جدیدی در وجود خویش کشف کرده اند و اولیاء بیشتر از همیشه در کنار معلمان بر تحقق شعار" هر خانه یک مدرسه" همت گماشته‌اند.

بی‌شک امسال در پرتو عنایت الهی و تلاش ملت شریف ایران و استمرار پویش" آموزش تعطیل نیست " به نتایج بزرگی دست خواهیم یافت که نشانه های آن سالها در زندگی فرزندان این مرز و بوم نمایان خواهد بود.

بنده به رسم ادب ایران اسلامی سرآغاز شروع این تغییر بزرگ در طبیعت و تحول در نهاد انسان‌های بیدار را فرصتی مناسب دانسته، عید سعید نوروز و آغاز فصل بهار را به همه ملت ایران، خانواده محترم شهدا و ایثارگران، به ویژه فرهنگیان شریف و دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های محترم ایشان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و نعمات الهی را مسئلت دارم.

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

محمد صیدلو
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار