شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور ابلاغ شد

تهران (پانا) - مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور برای سال تحصیلی 1400-1399 را به سرپرستی‌های مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، این شیوه‌نامه برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی وزارت آموزش‌وپرورش که در خارج از کشوراقامت دارند و تمایل به اشتغال در مدارس جمهوری ایلامی ایران در خارج از کشور (با حقوق ریالی، واریز در ایران) دارند، ابلاغ شده است تا مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و اعزام نیروهای خود، درباره حضور یا عدم حضور این دسته از همکاران تصمیم‌گیری کند.

هر یک از فرهنگیان متقاضی اشتغال بر اساس مندرجات شیوه نامه مزبور باید مدارک لازم را به مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کشور متوقف فیه ارائه کند.

صرفا مدارکی قابل بررسی خواهد بود که توسط سرپرستی جمهوری اسلامی ایران طی نامه رسمی در بازه زمانی مقرر ارسال شود.

بر اساس این شیوه‌نامه اعلام اسامی افراد به معنای موافقت با اشتغال آنان نمی‌باشد، بلکه پس از تطبیق نیاز مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و بررسی درخواست سرپرستی‌ها در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، اسامی افرادی که با اشتغال آن‌ها در واحد آموزشی موافقت شده باشد، حداکثر تا اوایل شهریور 99 به سرپرستی مربوطه اعلام خواهد شد.

فرهنگیان مقیم داوطلب اشتغال به کار با حقوق ریالی واریز در ایران باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

1- نیروهای به تبعیت از همسر غیر فرهنگی اعم از اینکه همسران آن‌ها مأمور، کارگزار، نظامی، دانشجو یا شغل آزاد باشد.

2- همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.

در شیوه‌نامه ابلاغی به سرپرستی‌های مدارس خارج از کشور تأکید شده است صرفاً درخواست متقاضیانی که دارای ویزا و مجوز اقامت در خارج از کشور (کشور متوقف فیه) می‌باشند و متعهد می‌شوند از تاریخ اول مهر 1399 تا 31 خرداد 1400 با مدرسه در دوره تحصیلی و پایه و رشته‌ای که آموزشگاه نیاز دارد، همکاری نمایند را دریافت و به مرکز امور بین‌الملل ارسال کنند.

طبق این شیوه‌نامه، به افراد متقاضی در صورت اشتغال صرفاً حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدأ پرداخت می‌شود و اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی است، هرچند تأکید شده است، افرادی که دارای گواهی ضمن خدمت دوره‌های دانش‌افزایی و کتاب تازه تألیف شده هستند، در اولویت باشند. همچنین به خاطر محدودیت‌های مالی در به‌کارگیری نیرو، فرهنگیان مقیم باید نسبت به نیروهای محلی در اولویت باشند.

شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور در سال تحصیلی 1400-1399 را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار