ثبت ۲۰ بیمار مثبت به کروناویروس در شهرستان طارم

زنجان (پانا) - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان طارم حدود ۲۰ بیمار مثبت به کرونا از لحاظ آزمایشگاهی ثبت شد که از این تعداد ۲ نفر جان باخته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۲۰ بیمار مثبت به کروناویروس در شهرستان طارم

به گزارش وبدا؛، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تشریح اقدامات کروناویروس اظهار کرد: طبیعتا با شروع برنامه کرونا در کشور؛ در حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز فعالیت‌ها شروع و سعی شد که دانشجو و دانشگاه در حوزه آموزشی منفعل نباشد.
حسین عمارلو افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و محافظت از دانشجویان در کشور بنا به تصمیمات کشوری و استانداری استان زنجان، همه دانشگاه‌های استان در ابتدای اسفندماه به صورت موقتی تعطیل شدند.
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شهرستان طارم یادآور شد: البته در همان دوره که دانشگاه تعطیل نبود، یکسری اقدامات بهداشتی برای محافظت از عزیزان دانشجو انجام گرفته بود، از بحث رسیدگی به مسائل بهداشتی خوابگاه‌ها گرفته تا محیط‌های دانشجویی و ارائه آموزش به دانشجویان درخصوص بیماری کرونا ویروس.
وی افزود: با تعطیلی دانشگاه‌ها سعی شد تا دانشجو و دانشگاه به انفعال نرود و در این راستا، قبل از تعطیلی دانشگاه‌ها اقدامات کلی در خصوص کروناویروس انجام شد، ازجمله ایجاد کانال‌های مختلف، کمپین‌های آموزشی و هسته علمی برای کمک به کادر درمانی استان آموزشی کرونا؛ که با گسترش بیماری کرونا در استان این کمپین‌ها گسترش پیدا کرد و در سطح استان نیز کانال‌های مختلف برای آگاه سازی مردم در این خصوص ایجاد شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی در استان تصریح کرد: در این راستا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت داوطلبانه در دانشگاه داروسازی، ۱۳ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل تولید کردند که عرضه هم شد، و اکنون نیز در حال گذراندن مراحل تولید ماسک در دانشگاه هستیم.
عمارلو بیان کرد: اکنون از سطح مشکل در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان عبور کردیم و سطح کارخانجات استان نیز اقدام به تولید این اقلام کرده‌اند و در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شود، ولی اگر باز هم نیاز به تولید اقلام بهداشتی توسط دانشجویان خارج از سطح تولید کارخانه‌ها باشد، از توان آنان از این امر استقاده خواهیم کرد.
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شهرستان طارم با اشاره به اینکه برای پاسخ به هر فرضیه باید تحقیقات مدت‌داری را انجام دهیم، عنوان کرد: اگر روستایی در استان ارتباط کمتری با نقاط آلوده به ویروس کرونا داشته باشد طبیعی است که میزان بیمارداری آن روستا کم خواهد بود، ولی در ارتباطات کنونی، شرایط روستاهای کنونی ما را با دهه‌های گدشته متفاوت کرده است. به طور مثال روستاهای جنوبی استان؛ مثل خدابنده، ایجرود و ماهنشان ارتباط زیادی با استان قم داشته‌اند و هنوز هم دارند و یا طارم ارتباط بسیار زیادی با استان گیلان داشته که این‌ها را متاثر کرده است.
وی ابراز کرد: در هفته‌های اخیر استان زنجان، به لحاظ آلودگی به ویروس کرونا، سفید بود که این موضوع سبب مهاجرت از سایر استان‌های درگیر به کرونا، به استان شد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به علت بالابودن تعداد موردهای مثبت ابتلا به کرونا در شهرستان طارم نسبت به سایر شهرستان‌ها، اظهار کرد: شهرستان طارم به دلیل مراودت با استان گیلان نسبت به جمعیت خود، آمار ابتلای بالایی داشته است.
عمارلو همچنین تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان طارم حدود ۲۰ بیمار مثبت به کرونا از لحاظ آزمایشگاهی ثبت شد که از این تعداد ۲ نفر جان باخته‌اند. این آمار نسبت به جمعیت شهرستان طارم بالا است که در این راستا، اقدامات خوبی، از جمله کنترل ورود و خروج در شهرستان انجام شده است.
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شهرستان طارم با اشاره به ۲۴۱ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و فوت ۱۶ نفر از این مجموع ابراز کرد: وقتی که اطلاع‌رسانی درست نباشد بازار شایعه و اطلاعات نادرست به راه می‌افتد و ممکن است سبب مشکل و بحران‌های روحی در افراد شود.
وی با اشاره به بحث روانی در شیوع این بیماری افزود: اتفاقی که معمولاً در بحران‌ها برای مردم در این‌گونه بحران‌ها رخ می‌دهد، بحث روانی است و همه ما نیاز داریم در فضای آرام قرار بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار