حال و هوای بازار مسکن در آخرین روزهای ۹۸

تهران (پانا) - مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند به‌دلیل کسادی بازار معاملات طی روزهای اخیر، مظنه قیمتی مشخصی برای خرید و فروش آپارتمان وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حال و هوای بازار مسکن در آخرین روزهای ۹۸

به‌گزارشدنیای‌اقتصاد، طی روزهای اخیر همزمان با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا، بخش زیادی از بنگاه‌های املاک در مناطق مختلف شهر تهران، به‌دلیل کاهش محسوس و چشمگیر مراجعات برای خرید یا فروش مسکن، تا عادی شدن شرایط تصمیم به تعطیلی گرفتند. در عین‌حال برخی از بنگاه‌های مسکن که همچنان درحال فعالیت هستند عنوان می‌کنند به‌دلیل کمبود فایل‌های عرضه شده و همچنین پایین بودن حجم معاملات، مظنه قیمتی مشخصی از میانگین قیمت منطقه وجود ندارد. به‌همین دلیل قیمت‌های پیشنهادی با توجه به سلیقه و وضعیت مالکان که تصمیم به فروش فوری دارند یا خیر، تعیین می‌شود.

همچنین برخی از فعالان بازار مسکن عنوان می‌کنند به‌دلیل کاهش محسوس تقاضا در بازار، تعداد محدود فایل‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک نیز با قیمت‌های تعدیل شده نسبت به ابتدای ماه جاری پیشنهاد می‌شوند.به گفته آنها با وجود شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خودخواسته تعداد زیادی از شهروندان، شرایط برای انجام و انعقاد معامله نیز بسیار سخت شده است.از دیدگاه برخی از فعالان بازار مسکن، از سرگیری مجدد معاملات در بازار ممکن است تا پس از عادی شدن شرایط بابت کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا، زمان ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار