جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا

تهران (پانا) - رییس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت جزییات فعالیت سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا

صادق تبریزی از راه اندازی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir در معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت خود ارزیابی افراد در کشور خبر داد و گفت: مردم به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دربافت نمایند.

تبریزی افزود: پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس سوال شده و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می شود و در صورت مثبت بودن توصیه های بهداشتی انجام شده و راهنمایی لازم جهت مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت/خانه بهداشت و یا مرکزخدمات جامع سلامت منتخب) ارجاع داده می شود. همزمان مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

تبریزی ضمن آرزوی سلامتی، از همه هموطنان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی در سامانه salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت در سراسر کشور همکاری نموده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-۱۹ را قطع نمایند.

بنابر اعلام وبدا، وی بیان کرد: در این راستا و برای مراجعه حضوری هموطنان نیز ۱۰۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب (شبانه روزی یا ۱۶ ساعته) برای خدمت رسانی سرپایی در سراسر کشور و با اولویت مناطق کمتر برخوردار راه اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار