بیمارستان‌های صحرایی سپاه در قم، کاشان و مشهد مستقر است

تهران (پانا) - فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی سپاه در قم، کاشان و مشهد مستقر است،می گوید، یگان‌های هوانیروز سپاه در ۱۰ استان آماده امدادرسانی خدمات پزشکی- تجهیزاتی به مردم در حوزه مقابله با ویروس کرونا هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان‌های صحرایی سپاه در قم، کاشان و مشهد مستقر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در مراسم رونمایی از تجهیزات پیشرفته ضدعفونی یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا افزود: امروز تجهیزات پیشرفته نیروی زمینی سپاه در حوزه‌های مختلف رونمایی شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ازن‌ساز، ازن‌ساز پرتابل، فن‌ساز پلاسما، ازن‌ساز خودرویی، چادر رفع آلودگی، سامانه‌های دی اس ام ۲۵۰۰ با قابلیت ضدعفونی محیط و سامانه رفع آلودگی "درخشش ۶ " از سامانه و تجهیزاتی است که امروز از آنها رونمایی شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: گندزدایی و ضدعفونی معابر اقدام بسیار مهمی بود که یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه به ویژه یگان‌های جنگ نوین گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و گردان‌های وابسته به نیروی زمینی سپاه با دستگاه‌های ضدعفونی در معابر شهرهای آلوده و به خصوص شهر قم انجام دادند.

پاکپور ادامه داد: بیمارستان‌های سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه که در سال‌های گذشته تجربه بسیاری در حوزه مقابله با بلایای طبیعی داشتند در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده‌اند؛ بیمارستان شهید صدوقی در قم به صورت استندبای حضور دارد و بیمارستان‌های دیگر ما در شهرهای کاشان و مشهد مستقر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اهمیت همکاری و همافزایی همه یگان‌های نیروی زمینی سپاه با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا، گفت: ما ۱۲ بیمارستان داریم که امکانات و تجهیزات همه آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

پاکپور تاکید کرد: یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی سپاه در سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای درخصوص پرورش کادر درمانی انجام دادند؛ ما امروز تعداد فراوانی بهیار آموزش داده‌ایم که آمادگی دارند در بیمارستان‌های وزارت بهداشت خدمت‌رسانی کنند.

وی اضافه کرد: هوانیروز سپاه در ۱۰ استان کشور آماده ارائه خدمات پزشکی و انتقال تجهیزات پزشکی به مناطقی است که وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تابعه این وزارتخانه تعیین می‌کند.

ویروس کرونا یا کووید - ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز امروز- پنجشنبه- درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار