در پی تعطیلی مدارس و شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور صورت پذیرفت؛

اعلام برنامه های گسترده اتحادیه انجمن های اسلامی در فضای مجازی

اتحادیه انجمن های اسلامی وارد فضای مجازی استان شد

زاهدان (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور و تعطیلی مدارس، این اتحادیه در حال برگزاری مسابقات و برنامه های گسترده ای برای اعضای خود در فضای مجازی است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های گسترده اتحادیه انجمن های اسلامی در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، محمد رضا سالاری اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم اجرای مراقبت های فردی در جهت پیشگیری از این بیماری ویروسی و به دنبال آن تعطیلی مدارس و عدم برگزاری کلاس های حضوری برای دانش آموزان در این اتحادیه، برنامه های متنوعی در فضای مجازی در حال اجرا است.

او ادامه داد: برخی اتفاقات علاوه بر تهدیدات موجود خود، می توانند موجب بروز فرصت های مغتنمی شوند لذا بر این اساس استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با توجه به اهمیت آن در پیشبرد اهداف و برنامه های انجمن های اسلامی مدارس، در برنامه های این اتحادیه قرار گرفته است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بیان کرد: خوشبختانه یکی از برنامه های بسیار خوب این اتحادیه که موجب استقبال بی نظیر دانش آموزان در فضای مجازی از طریق شبکه پشتیبان قرار گرفته است برنامه هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) بوده که در روزهای پنجشنبه راس ساعت 20:00 برگزار می شود.

او افزود: سخنرانی و روضه خوانی در قالب متن(پرسش و پاسخ از مباحث مطرح شده در سخنرانی)، شرح و تفسیر دعای هفتم صحیفه سجادیه، قرائت زیارت عاشورا، نذر صلوات برای شفای مریضان، پخش صوت و کلیپ از شخصیت های استانی منجمله ائمه محترم جمعه از دیگر برنامه های جذاب این اتحادیه در فضای مجازی است.

سالاری با بیان اینکه محتوای معرفتی عرضه شده در مراسمات هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) در گروه های فضای مجازی استان ارائه می گردد، عنوان کرد: در این بستر تعاملی دانش آموزان ضمن مطالعه نکات عرضه شده، شبهات و سوالات خود را نیز بیان می کنند.

او ادامه داد: برگزاری جلسات قرارگاهی در فضای مجازی نیز از جمله برنامه های مهمی است که تیم پشتیبان اتحادیه انجمن های اسلامی در روزهای چهارشنبه راس ساعت 20:00 با طرح دروس درقالب متن ارائه می دهد که همراه آن نکات تربیتی، بهداشتی و تغذیه اسلامی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه کتابخوانی یکی دیگر از برنامه های انجام شده این ایام است، گفت: با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و استفاده از ظرفیت کتابخانه مجازی، این نهاد اقدام به معرفی یکی از آثار فاخر ادبیات انقلاب اسلامی کرده و پس از آن در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، ضمن در اختیار گذاشتن نسخه دیجیتال کتاب، اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی می کند.

او افزود: برنامه کتابخوانی با موضوعات و مباحث گوناگونی از قبیل انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، دفاع مقدس، شهدای انقلاب همراه است و در بخش ویژه آن(کتاب های ویژه حاج قاسم سلیمانی و کتاب های مرتبط از قبیل من زنده ام، قصه دلبری، آغازی بر یک پایان) و در بخش استان شناسی نیز شامل معرفی استان به دیگران از طریق کتاب های مرتبط با استان یا شخصیت های تاریخی فرهنگی استان به وسیله عکس از صفحه کتاب، معرفی متنی کتاب، معرفی تصویری کتاب، عکس نوشته درباره کتاب و فایل صوتی از مواردی است که نسبت به معرفی کتاب اقدام می گردد.

سالاری خاطرنشان کرد: مسابقه میثاق آسمانی(وصیت نامه شهید سردار سلیمانی) با استفاده از ظرفیت پایگاه مجازی پرس لاین که از زیر ساخت های ایجاد شده در دفتر مرکزی برای استانها است با هدف آشنایی دانش آموزان با اندیشه های شهدای والامقام همچون حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

او در پایان با اشاره به برنامه پویش دانش آموزی مجیب در فضای مجازی گفت: این برنامه نیز با هدف عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار