طرح پایش مبارزه با آفت ملخ در مراتع کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

یاسوج (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح پایش مبارزه با آفت ملخ در 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های گچساران و باشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح پایش مبارزه با آفت ملخ در مراتع کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، الیاس تاج الدینی با بیان اینکه طرح پایش مراتع و مزارع از ۲ ماه پیش برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده است گفت: پیش از این ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی در برابر این آفت با مشارکت کارشناسان و نیرو‌های داوطلب پایش شد.
تاج الدینی افزود: همه تمهیدات برای مقابله با این آفت اندیشیده شده و جلسات مختلفی به ریاست معاون عمرانی استانداری، مدیریت بحران، منابع طبیعی، و محیط زیست تشکیل شد.
او ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۲ هکتار از مراتع باشت و گچساران و مرز‌های دیلم و گناوه پایش شده و موردی از این آفت مشاهده نشده است.
رییس جهاد کشاورزی استان گفت: در تلاش هستیم پایش‌ها از استان بوشهر مداومت داشته باشد.
تاج‌الدینی بیان کرد: در صورت نیاز استان‌های همجوار سم و خودرو برای انجام عملیات سم پاشی به این استان‌ها ارسال می‌شود.
تاج الدینی با اشاره به اینکه بخشی از سم مورد نیاز برای سم پاشی مراتع نیز تامین شده ادامه داد: برای مبارزه با این آفت ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
او با اشاره به اینکه مناطق بی بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سرآبننیز و پشت‌کوه از مهمترین مناطق پایش شده پاییز امسال در استان هستند از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ‌های صحرایی موارد را به جهاد کشاورزی گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار