کمبود نیروی متخصص در امور تربیتی مهم ترین مشکل این نهاد است

کاشمر (پانا)- کمبود نیروی متخصص در امور تربیتی مهم ترین مشکل نهاد آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی متخصص در امور تربیتی مهم ترین مشکل این نهاد است

حسن رمضانی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در گفتگو با پانا در رابطه با بهترین دستاورد امور تربیتی گفت:ذدر قرآن به این سوال اشاره شده است که مهم ترین فعالیت و دستاورد امور تربیتی؛ تربیت نسل جوان و نوجوان است. به گونه ای که بتوانیم دانش آموزان را در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

او افزود: مشکلات در امور تربیتی بسیار است. اما مهم‌ترین آنها که فکر و ذهن فعالان امور تربیتی را گرفته شبیخون فرهنگی است که دشمنان اسلام این تیر زهراگین را به سوی دانش آموزان روانه کرده است، اما مشکل دیگر کمبود اعتبار و نیروی متخصص در جامعه است.

رمضانی تاکید کرد: فعالان امور تربیتی و پرورشی از نبودن در جایگاه خود رنج به سزایی می کشند و افراد کمی در این رشته فعالیت می کنند و ما مجبور هستیم از رشته های دیگر برای کار در این رشته جذب کنیم.

او ادامه داد: برای همین وقتی افراد غیر متخصص را به فضای امور تربیتی و پرورشی وارد می کنیم باعث می شود از اهداف این رشته دور شویم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشمر همچنین گفت: ما با کمبود بودجه نمی توانیم دانش آموزان را به طور صحیح سازماندهی کنیم. چون دولت بودجه ای که باید به رشته امور تربیتی بدهد نمی دهد.

او در رابطه با برنامه های خود برای هفته امور تربیت اسلامی گفت: امسال ما تدارک های زیادی در این رابطه برنامه ریزی کرده ایم؛ اما به دلیل شیوع برق آسای ویروس کرونا در جهان و کشور عزیزمان ما این برنامه ها را کنسل کرده ایم.

رمضانی در این باره بیان کرد: بهترین برنامه ما برای هفته امور تربیت اسلامی این بود که معاونین و مشاوران را جهت اردوی تجربه گردانی به مشهد ببریم و همچنین قرار بود از ۴ تا ۱۹ اسفند ماه جشنواره فرهنگی - هنری هنرهای آوایی با مشارکت اکثریت دانش آموزان از بیشتر مدارس سطح شهر در سالن شهید شهابیان واقع در کانون فرهنگی - تربیتی لقمان برگزار کنیم.

رمضانی گفت: همچنین قرار بود در هفته امور تربیتی شخصا به مدارس برویم و از معاونین تقدیر و تشکر کنیم.

او خطاب به مسئولین گفت: از مسئولین خواهشمندم امور تربیتی را جدی بگیرند چرا که امور تربیتی ‌‌‌در رشد دانش آموزان نقش بسیاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار