امید بزرگ ایران برای تاریخ‌سازی به المپیک می‌رسد

تهران (پانا) – کاپیتان تیم ملی کاراته ایران جراحی شده است اما می‌تواند در مسابقات المپیک 2020 حضور داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
امید بزرگ ایران برای تاریخ‌سازی به المپیک می‌رسد

در مسابقات المپیک تابستانی 2020 قرار است برای اولین بار در تاریخ رشته کاراته وارد مسابقات شود و با توجه به قدرت ایران در این رشته، حساب ویژه‌ای روی درخشش برخی ملی‌پوشان شده است.

یکی از کاراته‌کاهایی که روی کسب مدال و تاریخ‌سازی او در المپیک 2020 حساب شده است، حمیده عباسعلی کاپیتان تیم ملی کاراته زنان ایران است که چند روز پیش در جریان مسابقات لیگ جهانی اتفاقی تلخ برایش رخ داد و با پارگی رباط صلیبی، مجبور به عمل جراحی شد.

بلافاصله پس از اینکه کاپیتان تیم ملی مصدوم شد، روند درمان او آغاز شده و عمل جراحی او موفقیت‌آمیز بوده است و حالا باید روند بهبود او آغاز شود. شنیده‌ها حاکی از این است که حمیده عباسعلی برای بازگشت به میدان نیاز به 2 یا نهایتا 3 ماه زمان دارد و از یک ماه دیگر تمرینات سبک خود را آغاز می‌کند و بدین ترتیب شرایط حضور او در المپیک 2020 فراهم است تا بتواند تاریخ‌سازی کند.

در تاریخ ورزش ایران، زنان تنها یکبار در المپیک به مدال رسیده‌اند که این مدال در المپیک 2016 توسط کیمیا علیزاده بدست آمد و این امید وجود دارد که حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار بتوانند با درخشش در کاراته المپیک اولین طلایی‌های ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار