شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس

شیراز (پانا) _معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی هشت مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اشاره به تلاش تیمهای سلامت استان برای تقویت چرخه شناسایی مبتلایان و ریشهکنی هر چه سریعتر این بیماری در استان، گفت: با تلاش آزمایشگاه تشخیصی استان فارس، از روز گذشته تاکنون، هشت مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان شناسایی و به تایید وزارت بهداشت رسیده است.

او آمار کنونی مبتلایان استان فارس را ۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: بر اساس پیشبینی دستاندرکاران نظام سلامت، در هفته جاری روند شناسایی مبتلایان به کمک افزایش کیتهای تشخیصی و راهاندازی آزمایشگاههای تشخیصی در برخی استانهای کشور، سیر صعودی یافته است و امیدواریم این روند، به زودی متوقف شود.

معاون بهداشت دانشگاه مهمترین کلید پیشگیری از این بیماری را خودمراقبتی و جدی گرفتن توصیههای بهداشتی نظیر کاهش تردد در خارج از منزل، شست و شوی منظم دست‌ها و ضدعفونی سطوح عنوان کرد و افزود: این توصیه‌ها در خصوص افراد گروه‌های پرخطر نظیر سالمندان، مادران باردار و بیماران قلبی و یا مبتلایان به دیابت، از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به پیوستگی زنجیره رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت عمومی جامعه، انتظار می‌رود عموم مردم در این حرکت ملی سهیم شوند.

دکتر همتی، پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی https://sums.ac.ir/ و وبگاه ویژه کروناویروس فارس به نشانی https://corona.sums.ac.ir/ را دو منبع معتبر برای آگاهی از آمار و اخبار مربوط به این بیماری در کشور و استان معرفی کرد و از مردم خواست تا پرسش‌های خود را در این زمینه با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ که به صورت ۲۴ ساعته فعال است، در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار