راه اندازی سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای ادارات آموزش و پرورش استان از راه اندازی سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در این جلسه گفت: با توجه به تعطیلی مدارس، برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان، سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان استان راه اندازی و رونمایی شد و محتواهای آموزشی در بستر سامانه الکترونیکی و فضای مجازی بارگذاری شده است.

او در ادامه عنوان کرد: بحث تهدید ویروس کرونا برای ما تبدیل به فرصت شده تا بتوانیم در قالب این سامانه برخی از دروس را به دانش آموزان ارائه دهیم و می تواند جدا از آموزش در این بازه زمانی حساس به نوعی کمبود نیروی انسانی را نیز جبران نماید.

خدابنده تاکید کرد: این استمرار آموزش به صورت مجازی باعث می شود وقفه ای در مسائل آموزشی و درسی دانش آموزان ایجاد نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که معلمان هنگام تعطیلی در مدارس باشند اما خدمت رسانی به مردم از جمله دریافت گواهینامه و یا مدرک تحصیلی نباید مختل شود و مدیران مدارس به گونه ای تدبیر کنند که امور مردم به خوبی انجام گیرد.

او عنوان کرد: در استان خراسان رضوی تقلیل ساعت اداری را نخواهیم داشت؛ اما تعدیل نیروها تا ۵۰ درصد پیش بینی شده و این مرخصی از مرخصی استحقاقی افراد کسر نخواهد شد.

خدابنده خاطرنشان کرد: برنامه ریزی، سازمان دهی و سامان دهی منابع مالی و نیروی انسانی، فرماندهی مجموعه تحت مدیریت، هماهنگی میان اعضاء و در نهایت کنترل و نظارت از جمله تکالیف مهم یک مدیر محسوب می شود و در این بین انعطاف پذیری و تغییر برنامه‌ریزی و هدف گذاری با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی از خصوصیات مدیران موفق و باتجربه محسوب می شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این انعطاف پذیری در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده مورد اهتمام است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در شرایط سخت و بحرانی کنونی همراهی و هماهنگی مجموعه، انسجام و همنوایی، وحدت رویه، تبعیت از تصمیم گیری های ستادی و تقویت روحیه کار گروهی و مشارکتی ضروری و مورد نیاز است.

او در پایان گفت: اگر قرار است سلامتی جامعه حفظ شود باید به سلامتی تک تک افراد جامعه فکر کنیم و اگر کل جامعه سالم بماند آنگاه در برابر مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده ایم و با رعایت اصول بهداشتی و همدلی و هم افزایی این موضوع را مدیریت خواهیم کرد.

قابل ذکر است ایرج سعادتمند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: سامانه آموزش مجازی راه اندازی شده دربردارنده سه ظرفیت مهم است و دانش آموزان استان می توانند از آن استفاده نمایند.

او بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزش مجازی به صورت آنلاین، ارائه محتواهای آموزشی، پرورشی و بهداشتی به صورت کلیپ یا متن در سامانه و معرفی آدرس تعدادی از سامانه های الکترونیک مجازی مثل شبکه رشد و شبکه آموزش از جمله ظرفیت های این سامانه است و دانش آموزان می توانند در هنگام تعطیلات از آن استفاده کنند.

سعادتمند تصریح کرد: البته فعلا استفاده از این ظرفیت محدود است و درصددیم تا با ارتقای سخت افزاری و پهنای باند بیشتر، تعداد دانش آموزانی را که می توانند از این سامانه استفاده کنند افزایش دهیم.

همچنین ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: آموزش مجازی توسط همکاران، بارگزاری محتواهای آموزشی در سامانه و چاپ محتواهای آموزشی برای دانش آموزان عشایری از جمله اقداماتی است که جهت دانش آموزان استان پیش بینی شده است.

او افزود: محتواهای آموزشی برای شش پایه تحصیلی مقطع ابتدایی بارگزاری شده و این محتواها براساس بودجه بندی اسفندماه انجام شده و شامل مرور دروس و تکالیف چند بعدی و تلفیقی است و مطالب آموزشی به همراه بازی و سرگرمی با هدف جذابیت بیشتر ارائه می شود و امکان خودارزیابی نیز وجود دارد.

حقیقی تصریح کرد: در زمینه محتواهای آموزشی دروس پایه را مدنظر قرار داده ایم و اگر تعطیلات ادامه یابد محتواهای تکمیلی بارگذاری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: تعداد ۱۰ هزار نسخه محتوای آموزشی را برای دانش آموزان عشایری استان تهیه و چاپ کرده ایم که توسط راهبران آموزشی به طور کاملا رایگان در بین دانش آموزان عشایر توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار