معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین خبر داد:

قاطعانه با داروخانه های محتکر برخورد می شود

قزوین (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین از برخورد قاطعانه با داروخانه ها و فروشگاهی که در استان احتکار می کنند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
قاطعانه با داروخانه های محتکر برخورد می شود

منوچهر حبیبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای بررسی موضوع ویروس کرونا جلسات مستمری داشته ایم و همه امکانات ادارات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود تا به نتایج خوبی برسیم.

او اضافه کرد: در این زمینه حجم کار بالاست و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند در غیر این صورت مهار آن ممکن نیست.

حبیبی با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است، عنوان کرد: باید با تدبیر و همکاری همه ادارات و بخش صنعت بر مشکلات غلبه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: قزوین قطب مواد شوینده کشور است و در گزارش‌ها اعلام می‌کنیم که بیش از ۶۰ درصد این مواد را تولید می‌کنیم. بنابراین امروز که نیاز داریم نباید مردم نگران باشند.

او همچنین بیان کرد: یک واحد تولید ماسک در استان قزوین وجود دارد که آن را ملزم به تولید بیشتر کرده ایم تا نیاز استان و حتی استان‌های دیگر تأمین شود.

حبیبی تصریح کرد: در استان یک واحد بزرگ تولید الکل داریم و منطقی نیست با کمبود الکل مواجه باشیم و در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم قادریم همه نیازها را تأمین کنیم، اما به تدبیر و کمک نیازمندیم.

او با بیان اینکه تمامی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان متولی مبارزه با ویروس کرونا باید از سوی سایر دستگاه‌ها تأمین شود، گفت: اگر کوتاهی کنیم همه آسیب خواهیم دید. فرمانده میدان علوم پزشکی است و ما ستاد هماهنگی هستیم و خوشبختانه به دلیل اقدامات انجام شده با این که استان‌های هم جوار با آن درگیر شده اند، فعلاً مشکلی نداریم. اما هوشیاری و آمادگی خود را حفظ می‌کنیم تا غافلگیر نشویم.

او از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواست ضمن هماهنگی با همه دستگاه‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی و تأمین اجتماعی نسبت به تقسیم اصولی کار اقدام کند.

حبیبی اظهار کرد: فروشگاه‌ها، داروخانه‌هایی که احتکار و کم فروشی و یا گران فروشی کنند با برخورد قاطع روبرو خواهند شد و آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: قادریم روزانه ۲۰ هزار ماسک در استان توزیع کنیم اما توزیع ماسک و مواد ضدعفونی از طریق هلال احمر انجام خواهد شد و از آنجا که بیشتر نقاط کشور درگیر شده اند اما بهتر است هر استان خودش بیماری را مهار کند.

او از ترافیک بالا در شهر ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شده و مدارس و دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها را تعطیل کرده ایم تا بیماری مهار شود، اما مردم با بی احتیاطی همچنان در مراکز عمومی تردد دارند که نگران کننده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: پادگان‌ها، زندان‌ها، مراکز عمومی و سالن‌های ورزشی و بیمارستان‌ها در کنترل نظارتی است و امیدواریم با همکاری مردم این ویروس را کنترل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار