مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم توسعه برنامه‌های تربیتی در آموزش و پرورش برای مقابله با مواد مخدر

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خواستار توجه جدی به فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم توسعه برنامه‌های تربیتی در آموزش و پرورش برای مقابله با مواد مخدر

حمیدرضا رخشانی در هشتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: توسعه و افزایش جامعه هدف آموزش و پرورش برای تحقق اهداف و برنامه های تربیتی در موضوع مواد مخدر بسیار مهم بوده و به عنوان ضرورت حال حاضر محسوب می‌شود.
او ضمن تاکید بر احصاء مشکلات و موانع اجرای برنامه‌ها و اقدامات مناسب در مسیر پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بخش های مختلف، ادامه داد: توجه جدی به فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه یک ضرورت انکارناپذیر است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان به خطرات و آسیب های جدی و نزدیک به افراد جامعه به ویژه دانش آموزان در حوزه مواد مخدر اشاره و بیان کرد: دشمن به هر وسیله و روشی در صدد توزیع و ترویج بلای خانمان سوز اعتیاد در بین جامعه است و از هر غفلتی به راحتی سوء استفاده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: متاسفانه تعدد و گستردگی انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی کار را بسیار سخت و دشوار کرده و این مقوله نیازمند آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جدی دارد و باید درصدد کاهش آسیب‌های ناشی از آن باشیم.
او از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف و دستگاه‌های عضو این شورا در راستای توسعه و ارتقاء آگاهی بخشی در سطح جامعه قدردانی کرد و افزود: از هر ظرفیت و موقعیتی برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده باید بهره گیری لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است: در پایان این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان و دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ضمن حضور در دوره آموزشی تربیت مدرس مدیریت مورد در اردوگاه حضرت فاطمه زهرا(س) از نزدیک با شرکت کنندگان در این دوره گفتگوی صمیمانه داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار