کاظمی: 70درصد عوامل اجرایی انتخابات از فرهنگیان هستند

سند ملی حقوق دانش‌آموزی به عنوان یکی از اسناد مهم تصویب شده در مجلس دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و طرح مجلس دانش‌آموزی استان هم امسال کلید می‌خورد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد عوامل اجرایی انتخابات را همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش تامین می‌کنند، تاکید کرد حق‌الزحمه این افراد را وزارت کشور پرداخت می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: 70درصد عوامل اجرایی انتخابات از فرهنگیان هستند

علیرضا کاظمی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع "انتخابات و مجلس در نگاه نسل نو" در شبکه آموزش سیما، با بیان اینکه آموزش و پرورش دو ماموریت برای خود در حوزه انتخابات تعریف کرده است گفت: «تعریف اول اینکه انتخابات را از مصادیق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان می‌دانیم. از منظر سند تحول و اهداف دوره‌های تحصیلی، یکی از ساحت‌های تربیتی مهم، ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی است و فرایندی که تعریف کردیم هم در قالب برنامه درسی ملی و آشنایی دانش‌آموزان با نهادهای مدنی و ساختارهای سیاسی و اجتماعی و هم در فعالیت‌هایی که در قالب تمرین عملی شکل می‌گیرد، دنبال می‌شود.»

او افزود: «ما انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را داریم که بیش از 10 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند و خروجی نهایی آن مجلس دانش‌آموزی با 150 نماینده منتخب و برگزیده کشوری است که از کف مدارس بالا می‌آیند.»

رئیس سازمان‌ دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ماموریت دوم کمک به برگزاری انتخابات با تمام امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش است، گفت: «بیش از 70 درصد عوامل اجرایی انتخابات از همکاران ما هستند، چه به‌عنوان عوامل اجرایی در شعب اخذ رای و چه در بخش نظارتی.»

60 درصد مدارس تهران به عنوان شعب اخذ رای در اختیار وزارت کشور هستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در تهران بیش از 60 درصد مدارس ما با همه تجهیزات و امکانات به‌عنوان اماکن اخذ رای در اختیار وزارت کشور‌اند. از آن‌سو برای بسیج عمومی بزرگترین جامعه مخاطب یعنی دانش‌آموزان، رای اولی‌ها، والدین و معلمان در مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنیم.»

علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه بیش از 700 هزار نفر در قالب انتخابات عضو شورای دانش‌آموزی مدرسه می‌شوند گفت: «کارکرد اصلی مجلس دانش‌آموزی نیز، کارکرد تربیتی است. به‌دنبال ایجاد مهارت‌های اجتماعی در طیف وسیعی از دانش‌آموزان هستیم. این مشارکت در تقویت اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی، روحیه انتقادی و پرسشگری و مطالبه‌گری دانش‌آموزان اثر دارد. اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی مشاور وزیر هستند و این در فرآیند تصمیم‌گیری‌های کلان موثر است.»

کاظمی درباره حق‌الزحمه فرهنگیان که در بخش اجرایی انتخابات مشارکت دارند گفت: «مسئولیت اجرا بر عهده وزارت کشور است و آن‌ها حق‌الزحمه را می‌پردازند، نظارت نیز بر عهده شورای نگهبان است. اطلاعات دقیقی ندارم که چقدر زمان می‌برد. اما این حق‌الزحمه پرداخت می‌شود و چندان تاخیر ندارد و امیدواریم امسال هم به موقع‌تر از هر زمان دیگری تسویه شود.»او با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار طرح مجلس دانش‌آموزی استان را کلید می‌زنیم گفت: «مجلس یک کارکرد ملی دارد و در هر دوره یک سند مهم تصویب کرده‌اند که از جمله آن‌ها سند ملی حقوق دانش‌آموزی است که در دستور کار شورای‌عالی آموزش و پرورش قرار دارد. سند این دوره نیز پیرامون سلامت روان دانش‌آموزان است که حائز اهمیت است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «اگر خواسته باشیم مجلس دانش‌آموزی را جدی بگیریم همین فرآیند توجه به اندیشه‌های نو را باید طی کنیم و به‌هر میزان به این نیازها بیشتر توجه کنیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. باید به کارکردهای گروهی، تیمی و تشکیلاتی دانش‌آموزان توجه کنیم. باید بتوانیم برای آن‌ها در ابعاد مختلف نقش تعریف کنیم.»

او افزود: «شعار ما این است که هر دانش‌آموز یک تشکل و یک نقشه. در این صورت دانش‌آموزان می‌توانند برای جامعه‌شان مفیدتر و موثرتر باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار