فیلم «مادام» در موزه آسیا و پاسفیک شهر ورشو به نمایش در می آید

تهران (پانا) - فیلم مستند مادام به کارگردانی و تهیه کنندگی نرگس خرقانی در موزه آسیا و پاسفیک در شهر ورشو پایتخت لهستان به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فیلم «مادام» در موزه آسیا و پاسفیک شهر ورشو به نمایش در می آید

فیلم مستند مادام به بررسی زندگی ماریا بایدان یکی از آخرین بازماندگان لهستانی در ایران می پردازد و این فیلم قرار است در روز ۲۵ اکتبر در این موزه به نمایش درآید.
گفتنی است مدت زمان این فیلم مستند ۷۰ دقیقه است و به بررسی تبعید لهستانی ها به سیبری و سپس حضور پناهجویان لهستانی در ایران و همزمان با جنگ دوم جهانی می پردازد. این فیلم در تهران‌، اصفهان و بندر انزلی تصویربرداری شده است.
شایان ذکر است این فیلم در سال گذشته موفق شد به چندین جشنواره جهانی در کشورهای مختلف راه یابد که از آن جمله می توان به جشنواره گریت لیکس در آمریکا ، جشنواره سان مارو در ایتالیا و جشنواره حقوق بشر در افغانستان اشاره کرد.
این فیلم همچنین در سپتامبر سال ۲۰۱۸ از سوی انجمن کرسی سایبریا در خانه تاریخ در ورشو به نمایش درآمد و به زودی نیز در انگلستان و کانادا نمایش های ویژه ای خواهد داشت.
قابل ذکر نرگس خرقانی علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم مستند مادام، پژوهشگر این فیلم نیز بوده است و ساخت این فیلم را بیش از ۴ سال پیش آغاز کرد.
گفتنی است این فیلم در ایران نیز چند نمایش خصوصی داشته که از آن جمله می توان به نمایش این فیلم در کاخ موزه سعدآباد، کنفرانس در جستجوی خانه دوم در دانشگاه تهران و باغ کتاب تهران اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار