آزمون استخدام آموزش‌یاران نهضت قبل از پایان سال برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر داد آزمون استخدامی آموزش یاران نهضت قبل از پایان سال برگزار می‌شود، اما برای مربیان پیش‌دبستانی که از محل اعتبارات دولتی حقوق نگرفته‌اند، منتظر تعیین تکلیف استفیاریه مجلس هستیم.

کد مطلب: ۱۰۲۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون استخدام آموزش‌یاران نهضت قبل از پایان سال برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، علی اللهیار ترکمن در مراسم افتتاح فاز دو باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز و در جمع معاونان پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه ارتقای رفاه فرهنگیان و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها سیاست‌های مشخصی دنبال می‌کند. عمده این سیاست‌ها در راستای توسعه باشگاه فرهنگیان، تالارهای پذیرایی و سایر مراکزی است که امکان خدمات‌رسانی به فرهنگیان را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باشگاه فرهنگیان شیراز سیصد و هفتادودومین باشگاه فرهنگیان کشور است که در شیراز افتتاح و در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد که با سایر امکانات جانبی خود می‌تواند مصدر خدمات خوبی برای همکاران فرهنگی در فارس باشد.

اللهیار در ادامه با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در کشور، گفت: با پی‌گیری‌های وزیر آموزش و پرورش احکام بیش از 90 درصد از فرهنگیان کشور که باید با رتبه‌های جدید منطبق می‌شدند صادر شده و برای همکارانی که باید به عنوان رتبه یک در این نظام طبقه‌بندی شوند نیز آزمونی برگزار شد.

او با اشاره به عدم حضور برخی از همکاران مشمول در این آزمون، گفت: در تاریخ 27 بهمن‌ماه برای آن دسته از همکارانی که موفق به حضور در این آزمون نشده‌اند، آزمون مجددی برگزار خواهد شد و این آخرین آزمون در این زمینه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از همکاران فرهنگی مشمول این آزمون خواست تا برای احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای، خود را در معرض آزمون قرار دهند تا براساس نتایج آن، رتبه‌بندی حرفه ای این گروه از همکاران نیز انجام شود.

او در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که توسط مجلس شورای اسلامی در شهریو 97 تصویب و ابلاغ شده نیز گفت: این امر در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و برای این گروه نیز از سازمان اداری و استخدامی درخوسات صدور مجوز شده است.

اللهیار گفت: برای آموزشیاران سوادآموزی که باید بر اساس قانون برای ورود به دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان، آزمون ورودی داشته باشند نیز این آزمون تا قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: برای مربیان پیش دبستانی نیز منتظر تایید نهایی مصوبه استفساریه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به دولت هستیم تا بتوانیم بر اساس آن نسبت به تبدیل وضعیت آن‌ها نیز اقدام شود و تا قبل از دریافت این تایید نهایی، براساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مجاز به تبدیل وضعیت افرادی که از محلی غیر از اعتبارات دولتی حقوق دریافت کرده‌اند نیستیم.

او در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز آموزش نیروی انسانی در فارس گفت: یکی از ابزارهایی که در زمینه ارتقاء دانش حرفه‌ای معلمان در دوره‌های مختلف موثر است، مراکز آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی فرهنگیان است و ساخت این مرکز در فارس نیز بر اساس اولویت‌گذاری خوب استان در این ز مینه انجام شده که قادر به خدمات‌رسانی به فرهنگیان فارس و جنوب کشور است.

اللهیار با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع ارتقاء حرفه‌ای معلمان، گفت: این موضوع از سیاست‌های برنامه ششم توسعه نیز می‌باشد که وزارت متبوع در برنامه خود قرار داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به افتتاح آموزشگاه خیرساز برکاتی در آموزرش و پرورش ناحیه دو شیراز، گفت: این امر با نیت خیرخواهانه بانی خیر و با دقت نظر خاصی انجام شده است و وزارت آموزش و پرورش از نگاه خیر خیرین بهترین استفاده را می‌برد.

اللهیار گفت: آموزش و پرورش هم اکنون 105 هزار واحد آموزشی فعال در نقاط مختلف شهری و روستایی در سراسر کشور دارد که علاوه بر نیاز به ساخت فضاهای جدید، حدود 30 درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

او گفت: بخشی از این ساخت و سازها و مقاوم سازی‌ها از محل اعتبارات دولتی انجام می‌شود و بخش قابل توجهی نیز توسط خیرین انجام می‌شود و در بودجه سال 99 نیز برای حمایت از حضور خیرین و آورده‌های آن‌ها برای بخش آموزش و پرورش کشور، اعتبارات مشخصی پیش بینی شده تا سرعت اجرای پروژه‌های خیر ساز را بالا ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار