فرماندار شهرستان تایباد؛

تایباد می‌تواند به وسیله هنر جهانی شود

تایباد(پانا)- شب های شعر و موسیقی فجر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد، انجمن موسیقی و انجمن ادبی مهر تایباد در محل تالار وحدت مجتمع مفاخر این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تایباد می‌تواند به وسیله هنر جهانی شود

محسن سیاح فرماندار تایباد با بیان اینکه شهرستان تایباد ظرفیت فوق‌العاده‌ای را در زمینه هنر دارد؛ اظهار کرد: ما از این ظرفیت ارزشمند (هنر موسیقی) غافل بودیم؛ بنابراین به همه هنرمندان تایبادی قول می دهم با توجه به سابقه دیرینه ای که شهرستان تایباد در زمینه هنر موسیقی دارد بتوانیم این شهرستان را به صورت ملی مطرح کنیم و ظرفیت این را دارد که با هنر، جهانی شود.

او افزود: هنر تنها ابزاری است که هیچ مرز و بومی نمی‌شناسد و از همه مرزها توان نفوذ و عبور دارد.

فرماندار شهرستان تایباد با توجه اینکه این شهرستان در خط مقدم تامین امنیت استان و کشور بوده و در سال‌های ناامنی هزینه‌های زیادی را برای تامین امنیت پرداخت کرده است گفت: یکی از رویکردهای ما این است که در شهرستان با یک ساز و کار بتوانیم زمینه لازم را برای تقویت معیشت شهروندان تایبادی به ویژه مرزنشینان فراهم کنیم.

سیاح ادامه داد: با پیگیری هایی که در این زمینه انجام شد به این نتیجه رسیدیم که تایباد نیازمند «تعاونی توسعه و عمران شهرستان تایباد است» و در حال انجام فعالیت‌های ثبت و ضبط این تعاونی که از تعاونی های پرظرفیت در حوزه های مختلف اعم از صادرات و واردات، عمران و فرهنگی و هنری است، هستیم.

فرماندار تایباد در خصوص ساز و کار این تعاونی تصریح کرد: با یک ساز و کاری هم داریم این تعاونی را اداره می‌کنیم که شفافیت فعالیت‌های آن برای همه شهروندان قابل لمس باشد و در همین زمینه نرم افزاری تهیه شده که مردم می توانند فعالیت های این تعاونی را رصد کنند.

محسن سیاه درباره پروژه های اساسی تعاونی توسعه و عمران شهرستان تایباد نیز اظهار کرد: سه پروژه مهم را برای این تعاونی در نظر گرفته ایم؛ فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در قالب شهرک انرژی و یک مجتمع نفت و گاز در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار در حال دنبال شدن است.

این مقام مسئول افزود: سهم مناسبی از این شهرک انرژی به شهروندان تایباد اختصاص داده شده و در قالب این تعاونی قرار است سهامش به شهروندان تایبادی ارائه بشود.

او با بیان اینکه شهرستان تایباد رتبه یک مسافر کشوری و رتبه سوم صادرات را داراست، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که یک شهرک خدماتی و رفاهی جنب پاسگاه مرزی ۱۷ شهریور برای ارائه خدمات به رانندگانی که در مسیر گمرک دوغارون تردد می‌کنند؛ داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تایباد در مورد استفاده از منابع آب و خاک شهرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان تایباد از لحاظ جغرافیایی با اندک بارندگی میزان قابل ملاحظه ای رواناب در سطح منطقه جاری می‌شود و همراه منابع خاک حاصل‌خیز از دسترس کشاورزان خارج می‌شود. بنابراین مدیریت منابع آب و خاک شهرستان را در قالب همین پروژه در حال انجام است.

محسن سیاح ویژگی های مثبت استفاده از منابع آب و خاک شهرستان تایباد را بیان کرد و گفت: منابع آب‌های زیرزمینی تقویت و کانون‌های گرد و غبار و مهار خواهند شد و از خسارات این سیلاب ها به کشاورزان جلوگیری می‌شود.

شهرستان مرزی تایباد در شرق استان خراسان رضوی واقع شده است و به عنوان پل ارتباطی میان ایران و افغانستان محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار