هدف مشترک بسیج و نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن و پایبند به ارزشهای انقلاب است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هدف مشترک بسیج و نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن و پایبند به ارزشهای انقلاب در راستای اوج و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف مشترک بسیج و نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن و پایبند به ارزشهای انقلاب است

جلسه مجمع قشر بسیج فرهنگیان استان آذربایجان غربی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا استان در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: هدف مشترک بسیج و نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن و پایبند به ارزشهای انقلاب در راستای اوج و تعالی نظام مقدسجمهوری اسلامیاست.

وی خاطر نشان کرد: سیاست کلی نظام تعلیم و تربیت در کل کشور، تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه این سند از نظر اقدمات زمینه ای و اقدامات اجرایی مورد توجه است؛ افزود: با وجود برخی کاستی ها در آغاز اجرای این سند، اکنون هر دوازده پایه بر اساس سند تحول بنیادین مستقر شده است.

محمدی بیان کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به مرور جایگاه خودش را در بین معلمان، خانواده، دانش آموزان و جامعه نشان دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: منابع مالی و تجهیزات آموزشی یکی از عوامل تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به کل مردم و مایه وفاق ملی است؛ ادامه داد: وفاق ملی با احترام به همه سلیقه ها در راستای وحدت و در چهارچوب اصول نظام و منویات مقام معظم رهبری محقق می شود.

این مقام مسئول، رعایت اخلاق سیاسی و اجتماعی را از ضروریات روحیه بسیجی دانست و گفت: ولایت پذیری، حاکمیت و رهبری مقتدر با پشتوانه مردمی وفاق ملی را پررنگ تر خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه همدلی و اتحاد در مقابله با پروژه نفوذ دشمن نقش بسزایی دارد؛ ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان با ۶۰۷هزار دانش آموز، ۳۶هزار فرهنگی و ۵هزار مدرسه یک دستگاه عظیم با چالشهای مختلف است.

وی اظهار داشت: امروز آرامش در سطح آموزش و پرورش استان حاکم است و از هرگونه سیاسی کاری در این نهاد جلوگیری شده است.

محمدی با اذعان به اینکه آموزش و پرورش استان از نظر ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی رتبه ششم کشور داراست؛ افزود: در اجرای مواد مالی قانون شوراهای آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش استان رتبه برتر کشور را کسب کرد.

محمدی افزود: کسب رتبه دستگاه برتر در حوزه حجاب و عفاف، جشنواره شهید رجائی، توسعه فرهنگ اقامه نماز و کسب ۷۷جشنواره مختلف رتبه برتر کشوری بخشی از موفقیتهای آموزش و پرورش استان در سالهای اخیر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در سطح کل مدارس استان کار بزرگی بود که با موفقیت اجرا شد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته با جذب ۴۷هزار نفر و مساعدت استاندار آذربایجان غربی، رتبه نخست کشور در رشد پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی را کسب کردیم.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز دغدغه نظام تعلیم و تربیت، تربیت دینی و فرهنگی دانش آموزان است؛ بیان کرد: امسال جذب ۶۵۶۵بازمانده از تحصیل در سطح استان محقق شده است.

وی همچنین افزود: تأمین پوشاک رایگان برای قریب به ۲۰هزار دانش آموز از محل ساماندهی پوشاک مدارس توسط سازمان دانش آموزی استان محقق شده است.

محمدی بیان کرد: هئیت های اندیشه ورز بسیج فرهنگیان در کمک به فرآیند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توسط نظام تعلیم و تربیت نقش ویژه ای دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار