امروز با حضور رییس دفتر رییس جمهور در مازندران؛

85 پروژه بخش کشاورزی و فاز دوم پایانه صادرات برنج افتتاح شد

جشن از سرگیری فعالیت شرکت چوب و کاغذ مازندران برگزار شد

ساری (پانا) - در سفر امروز رییس دفتر رییس جمهور به مازندران، ضمن افتتاح 85 پروژه بخش کشاورزی و فاز دوم پایانه صادرات برنج، او از مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک در جویبار دیدار و در جشن از سرگیری فعالیت شرکت چوب و کاغذ مازندران شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
85 پروژه بخش کشاورزی و فاز دوم پایانه صادرات برنج افتتاح شد

محمود واعظی در سفر امروزش به مازندران، در مراسم افتتاح همزمان 85 پروژه بخش کشاورزی مازندران که بصورت نمادین در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک پرورش گل آنتریوم در شهرستان آمل انجام شد، شرکت کرد.

این گلخانه که کار ساخت آن از سال 1396 در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع با هزینه بالغ بر 15 میلیارد تومان آغاز شده بود، امروز افتتاح شد. در این گلخانه گلهای صادراتی آنتریوم پرورش داده می‌شود و بازار صادراتی خوبی در کشورهای منطقه و همسایه دارد.

همچنین با حضور رییس دفتر رییس جمهور و استاندار مازندران همزمان با این طرح؛ 85 پروژه بخش کشاورزی مازندران با اعتباری مجموعا بالغ بر 835 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح فاز دوم پایانه صادرات برنج ایران

واعظی با همراهی احمد حسین زادگان امروز با حضور در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل، فاز دوم این مرکز بین‌المللی که شامل کارخانه سورت و بسته‌بندی برنج می‌باشد را نیز افتتاح کرد. ‎

کارخانه سورت و بسته بندی برنج در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، ظرفیت 24 هزار تن برنج در سال را دارد و برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

این کارخانه با 25 میلیارد تومان هزینه به بهره‌ برداری رسیده که از طریق تسهیلات بانک کشاورزی و کمک سهامداران تامین شده است.

مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در زمینی به وسعت 17 هکتار ساخته شده که فاز اول آن شامل 430 غرفه به مساحت 50 هزار مترمربع با کلیه زیرساخت‌ها با فرصت اشتغال برای 2 هزار نفر پیش از این افتتاح شده است.

بازدید از پایانه در حال ساخت صادرات محصولات کشاورزی در جویبار

واعظی در ادامه سفرش از پایانه در حال ساخت صادرات محصولات کشاورزی (روماک) در شهرستان جویبار بازدید کرد.

این پایانه که فاز اول ان در زمینی به مساحت ۳۱ هزار متر مربع شامل سالن های مجهز دستگاه های خنک کننده و سرماساز در حال تکمیل است، کلیه امکانات تاسیسات و تجهیزات لازم برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و‌توزیع مدرن و علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات را بطور یکپارچه فراهم می‌کند.

از سرگیر ی فعالیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

واعظی امروز در آیین از سرگیری فعالیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری نیز شرکت کرد.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران واقع در شهرستان ساری از سال ۱۳۷۵ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار و اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر با ظرفیت اسمی‌تولید ۱۷۵ هزار تن کاغذ در سال فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد تولیدی از سال ۹۳ به دلیل کمبود نقدینگی، عدم اعطای تسهیلات با نرخ متناسب، انباشت زیان سنواتی ، محدودیت تامین منابع تولید به خاطر اجرای طرح تنفس جنگل، بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و برق و گاز مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد که یکی از تبعات آن محرومیت و محدودیت های قانونی برای برخورداری از حمایت های مالی بوده است. از ابتدای سال ۹۸ و بنا به دستور رئیس جمهور با استقرار تیم مدیریتی جدید و هماهنگی به عمل آمده در قالب مصوبات ستاد تسهیل استان و پیگیری‌های ملی و استانی این واحد تولیدی از ابتدای دی ماه امسال فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

در صورت فعالیت طبیعی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و حل مشکلات این واحد تولیدی و دریافت مطالبات معوقه‌اش از سازمان جنگل ها و مراتع به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان که خواسته اصلی مدیرعامل و کارکنان این کارخانه است، این واحد تولیدی قادر خواهد بود صددرصد کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور ، ۳۰ درصد کاغذ مصرفی صنعت چاپ و تحریر مورد نیاز کشور و ۳۰ درصد کاغذ مقوایی مورد نیاز کشور را تامین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار