سیدمومن: دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل پنجم انقلاب با امنیت امروز ایران آزاد است

تهران(پانا) - فاطمه سید مومن، معاون امور تربیتی و پرورشی منطقه یک در گفتگو با پانا برنامه های ایام الله دهه فجر در منطقه یک را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سیدمومن: دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل پنجم انقلاب با امنیت امروز ایران آزاد است
سیدمومن گفت: فصل زمستان که شروع میشود، بوی بهمن می آید دل ها هوای بهمن 57 می کنند و بر ماست که برای فرزندان دهه ی پنجم انقلاب امنیت امروز ایران آزاد را به تصویر بکشیم که همانا تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی، طی این چهل سال خود بیانگر این است که چه دلیر مردانی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت با خون خود از این سرزمین دفاع کردند تا امروز ایران بتواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و گوش و چشم جهانیان را بیش از پیش معطوف خود کند.
معاون پرورشی منطقه یک با اشاره به اینکه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی زمانی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اخلاق و از خود گذشتگی است، افزود: بهترین زمان برای به رخ کشیدن اتحاد اقشار و فرهنگیان، دانش آموزان از اعضای مقاومت بسیج تا اهالی هیات، مذهبی و محافل هنری، از همراهان شوراها و سازمان دانش آموزی، انجمن های اسلامی و... همین ایام است. این وحدت و یکپارچگی مبارک مشتی است بر دهان کوردلان و دشمنان ایران اسلامی.
وی افزود: منطقه یک آموزش وپرورش همانند همه ی مناطق شهر تهران از اول دی ماه کار گروه های مربوط را تشکیل داد. نظر به این که دهه ی اول بهمن ماه ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) را داشتیم با هماهنگی و همراهی ستاد فاطمیه تهران کلیه مدارس دوره دوم ابتدایی پسران با حضور مبلغان دینی، ضمن آشنایی با سبک زندگی خانم حضرت زهرا(س) وتشکیل دسته عزاداری درمیدان تجریش عزاداری نمودندومراسم همخوانی گروهی را در هشتم بهمن ماه شب شهادت بی بی دو عالم در حیاط امام زاده صالح اجرا نموده و سپس در مراسم سخنرانی و عزاداری در سرداب آن امام زاده ی مطهر شرکت نمودند.
سیدمومن گفت: کار گروه تبلیغاتی و روابط عمومی منطقه با هدف افزایش شور و نشاط و توجه به سرمایه انسانی، اجتماعی دانش آموزان پوسترها و تراکت هایی راجع به این دهه طراحی و در مدارس منطقه تکثیر نمودند. زنگ گلبانگ انقلاب روز دوازدهم بهمن با حضور فرماندار محترم شمیرانات، آقای دکتر شهریور در دبستان دخترانه کاشف الغطا، در محله جماران به صدا در آمد و سپس نمایندگان کلیه تشکل های دانش آموزی در مراسمی که با سخنرانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج جماران، سرهنگ دوم پاسدار سهیل گرشاسبی در حسینیه جماران برگزار شد، حضور داشتند.
سیدمومن افزود: فرزندان شهرستان شمیرانات به نمایندگی از کلیه دانش آموزان و جوانان کشور با آرمان های امام شهدا حضرت آیت ا... امام خمینی دوباره تجدید پیمان کردند. همچنین روز سیزدهم بهمن ماه برای تبیین گام دوم انقلاب، کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان کلیه ی سازمانها و نهادهای شمیران با محوریت نوجوان سالم، ایران سربلند در دهه پنجم انقلاب در دبیرستان تفکر سفید انجام گردید که در این گردهمایی حضور ریاست اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، آقای مهندس منوچهری جلسه را رونق بخشید.
وی افزود: در ادامه برنامه ها روز چهاردهم بهمن مراسم اجرای صبحگاه مشترک در دبیرستان شهید مدنی با حضور سرهنگ گرشاسبی اتحاد و همراهی اقشار مردم، دهه ی فجر را به رخ دشمنان کشید. سپس اولین یادواره شهدای جبهه مقاومت در دبستان اندیشه سبز و اجرای طرح لاله های روشن یادواره شهدای گرانقدر حال و هوای شمیرانات را بهشتی کرد.
سیدمومن گفت: روز پانزدهم بهمن جلسه ی هماهنگی تبیین نقش خانواده در سند تحول بنیادین برای نمایندگان انجمن اولیا و مربیان منطقه در شهرک قمر بنی هاشم با همراهی سرهنگ خسروی، فرمانده محترم پایگاه بسیج ناحیه امیر المومنین(ع) انجام شد. روز شانزدهم بهمن به دیدار همسران شهدا که همکاران فرهنگی شاغل در شهرستان شمیرانات هستند، رفتیم و غبار روبی مزار شهدای فرهنگی در امام زاده جیذر با سخنرانی پدر شهید حدادیان چراغ دل ما را روشن کرد. سپس روز نوزدهم بهمن یادواره شهدای مدافع حرم در دبیرستان امام جواد(ع) برگزار شد و در قالب طرح لاله های روشن ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و اخلاق برگزار شد. روزهای بیستم و بیست و یکم به نشست های صمیمی مدیریت منطقه با نمایندگان تشکل های دانش آموزی و جلسات آزاد اندیشی و گفتمان های سیاسی در خصوص تحولات ایران پس از انقلاب خواهد گذشت. سیدمومن افزود: در حاشیه امور مربوطه افتتاحیه طرح های عمرانی و پروژه های پرورشی منطقه، بازدید های فضاسازی ویژه ایام الله در مدارس، اجرای جلسات و نشست های سردار شهیدان با محوریت آشنایی با فضائل اخلاقی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، مسابقات تیروکمان، ورک شاپ های زنده نقاشی هنرجویان، خواهد گذشت و ان شاالله بعد از مراسم راهپیمایی بیست و دو بهمن، روز بیست و سوم ضمن عرض شادباش مدیریت محترم منطقه به همکاران اداری مراسم میلاد مسعود حضرت زهرا(س) و امام امت جشن گرفته خواهد شد و جلسه عفاف، حجاب با سخنرانی استاد محترم سرکار خانم اسلاملو و حضور مدیران و معاونین پرورشی در همین راستا اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است در کلیه برنامه ها حضور حداکثری دانش آموزان و همکاران فرهنگی پیش بینی گردیده است، باشد که مورد پذیرش درگاه احدیت واقع گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار