حسین انتظامی: فضای گرمی بر جشنواره فجر38 حاکم است

تهران (پانا) - حسین انتظامی؛ رئیس سازمان سینمایی کشور عصر امروز در سینمای رسانه حضور یافت

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حسین انتظامی: فضای گرمی بر جشنواره فجر38 حاکم است

رئیس سازمان سینمایی کشور عصر امروز در سینمای رسانه حضور یافت و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امسال استقبال مردم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خوب و فضای گرمی بر جشنواره حاکم است. در سینماهای رسانه نیز با حضور فیلمسازان و عوامل فیلم‌ها و با همت رسانه‌ها دسترنج سینماگران بهتر ارائه می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مردم داشته باشند.
او با اشاره به فضای نشست‌های پرسش و پاسخ گفت: فضای پردیس سینمایی ملت محدود است و همچنین زمان محدودی نیز برای برگزاری نشست‌ها وجود دارد. با وجود این موارد و ضمن توجه به ریتم جلسه، تلاش شده زمینه‌ای ایجاد شود تا بیشتر سوالات مطرح شوند و خبرنگاران باید به مجری برنامه اعتماد کنند. یکی از اقدامات صورت گرفته در این دوره این است که با سخت‌گیری‌های صورت گرفته در انتخاب اهالی رسانه، خبرنگاران حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تری در کاخ جشنواره حضور یافته‌اند که این به فضای جلسات پرسش و پاسخ کمک می‌کند.
او افزود: اجرای سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران، تهران نیست» هرساله با جدیت در جشنواره دنبال و امسال با تاکید بیشتری پیگیری می‌شود. در واقع این ظرفیت به وجود آمده تا مردم سایر استان‌های کشور نیز بتوانند از فیلم‌های جشنواره استفاده کنند. با وجود دشواری مدیریت پخش فیلم‌ها در استان‌های مختلف، هرسال استقبال مردم از جشنواره بیشتر می‌شود.
او ادامه داد: قرار بر این است که ستاد جشنواره آرای مردمی را به تدریج اعلام کند که این خود نشان‌دهنده وضعیت استقبال است.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سینمایی می‌تواند الزامی برای فیلمسازان به جهت تولید فیلم‌هایی که فضای تلخی نداشته باشند، ایجاد کند، عنوان کرد: مطابق مقررات سازمان سینمایی تنها نقش نظارتی در تولید فیلم‌ها دارد و فیلمسازی در چهارچوب شورای پروانه ساخت است و معیارهای مشخصی دارد. طبیعتا فیلمسازان براساس علایق، برداشت خود از اجتماع و اولویت‌های مدنظر، انتخاب می‌کنند که چه فیلمی بسازند. امسال تنوع موضوعی و گونه‌ای خوبی در فیلم‌ها داریم که این به داشتن تصویر درست از سینمای ایران کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار