ارسال بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ارسال مرحله‌ اول کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان صبح امروز روانه مناطق "راسک و سرباز" استان سیستان و بلوچستان شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا ادامه داد: در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور و خسارات پیش آمده در آن مناطق و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بسیج عمومی مردم و به منظور حمایت و همدلی با هم‌وطنان آسیب‌دیده، "دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها" به منظور جمع‌آوری و ارسال هدایای نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به این مناطق در کشور اجرا شد.
او اظهار کرد: در همین راستا همزمان با سراسر کشور پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها از اول بهمن ماه در مدارس فارس برگزار و اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت افزار از دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی جمع‌آوری شد.
او ادامه داد: در اجرای این طرح استان فارس مسوول جمع‌آوری کمک‌ها و نیازهای سیل‌زدگان دو شهرستان "راسک و سرباز" استان سیستان و بلوچستان شد.
دبیر ستاد پشتیبانی و برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با اشاره به ارسال ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان به مناطق سیل‌زده "راسک و سرباز" استان سیستان و بلوچستان، اقلام ارسالی را شامل: ۴ هزار بطری آب معدنی، ۲۸ عدد گاز سه شعله، لوازم التحریر بیش از ۴ هزار قلم، وسایل کمک آموزشی ۵۰۰ بسته، لباس ده هزار دست ، کیف و کفش ۵۰۰ جفت، مواد شوینده و بهداشتی ۵ هزار بسته، روغن مایع و جامد بیش از یک هزار عدد ، قند و شکر بیش از ۵۰۰ کلیو ، پتو ۳۰۰ تخته ، کنسرو ۴ هزار قوطی، ماکارونی و سویا ۵ هزار بسته، برنج و حبوبات ۳ تن و بیش از ۸۰۰ کیلو خرما، برشمرد.
کلاری اظهار کرد: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری رساندن به سیل‌زدگان، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.
او از شروع مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها از این هفته نیز خبر داد افزود: کمک‌های نقدی بسیاری نیز از ۵۹ منطقه آموزشی فارس جمع‌آوری شده که هر کدام از مناطق مستقیما به حساب آموزش ک پرورش سیستان و بلوچستان واریز کرده‌اند.
بارش باران سیل ‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار