۱۶ سد در لرستان در حال ساخت است

لرستان (پانا)- ۱۶ سد، ۱۰ ایستگاه پمپاژ کشاورزی و ۱۴ شبکه آبیاری زهکشی با مساحت ۳۷۴۵۰ هکتار به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان در دست‌ساخت بوده که از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ سد در لرستان در حال ساخت است

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: با اینکه استان لرستان یکی از استان‌های پرآب کشور است، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچ‌گونه طرح یا پروژه آب‌رسانی اعم از سد، شبکه، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و حتی کانال آب‌رسانی در آن اجرا نشد و تمام طرح‌ها و پروژه‌های تأمین آب کشاورزی، شرب و صنعت که در این استان اجرا شده است، همه مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی خیر و برکات زیادی برای استان‌های محروم کشور داشته است، تصریح کرد: اگرچه هنوز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه آب و کشاورزی در لرستان وجود دارد که نیاز است با سرمایه‌گذاری (بخش خصوصی و دولتی) و توجه ویژه دولت بالفعل شوند، اما در مجموع کارهای بسیار خوبی در زمینه طرح‌های آب‌رسانی و کشاورزی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: در بعد از انقلاب تعداد ۱۶ سد به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای و آب نیروی کشور در استان اجرا شده یا در دست ساخت است که با تکمیل آن‌ها تحول بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، تولید برق و توسعه صنعت می‌تواند در استان به وجود آید.

میرزایی با بیان اینکه تعداد ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی توسط شرکت آب منطقه‌ای در استان در حال ساخت است، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴ شبکه آبیاری و زهکشی تحت پوشش ایستگاه‌های پمپاژ و پایاب سدها به مساحت ۳۷۴۵۰ هکتار در حال ساخت است که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او خاطرنشان کرد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدها پروژه کوچک زودبازده در حوزه آب و کشاورزی در لرستان شامل بندهای انحرافی و کانال‌های آب‌رسانی، مزارع پرورش ماهی، پروژه‌های گلخانه‌ای، طرح‌های باغداری و ... از محل اعتبارات و تسهیلات دولتی اجراشده که بایستی به مردم اطلاع‌رسانی شود، درصورتی‌که قبل از انقلاب اسلامی خبری از هیچ‌کدام از این طرح‌ها و پروژه‌ها نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار