«روز بلوا»: فیلمی درباره اقتصاد بحران‌زده کشور

تهران (پانا) –- تازه‌ترین فیلم بهروز شعیبی به نام «روز بلوا» به موضوع موسسات مالی اعتباری ورشکسته و تاثیر این رویداد بر زندگی یک استاد دانشگاه خوشنام می پردازد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
«روز بلوا»: فیلمی درباره اقتصاد بحران‌زده کشور

فیلم سینمایی «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان تازه ترین محصول‌مرکز فیلم ‌و سریال سازمان اوج است که در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی آید.

بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم درباره استاد دانشگاهی خوشنام و سرشناس به نام «عماد» است؛ عماد که اتفاقات به واسطه حضور در برنامه‌های تلویزیونی تبدیل به یک چهره نام‌آشنا در میان مردم شده است به یک‌باره با گره خوردن زندگی‌اش به ماجرای ورشکستگی موسسات مالی اعتباری درگیر اتهاماتی می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیتی پیچیده‌ قرار می‌دهد تا دنیای دوست‌داشتنی و پر از شهرت و محبوبیت «عماد» تبدیل به روزی از پر از بلوا و استرس و آشوب شود!

مهران کاشانی نویسنده فیلمنامه است و کارن همایونفر موسیقی متن فیلم سینمایی روز بلوا را ساخته است.

«روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی پس از «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در مقام کارگردان است. شعیبی در اولین فیلمش «دهلیز» از رضا عطاران در یک نقش جدی تراژیک استفاده کرد که بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. عطاران با این نقش آفرینی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان سینمای ایران شد.

«دهلیز» همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو از سی و یکمین جشنواره فجر شد.

«سیانور» دومین ساخته‌ سینمایی‌ شعیبی گوشه‌ای از تفکرات انحرافی سازمان مجاهدین خلق را به تصویر می کشد. قصه‌ای درباره چگونگی پدید آمدن انحراف ایدئولوژیک در این سازمان که با چاشنی عشق و حادثه نیز همراه شده بود.

«دارکوب» سومین اثر سینمای شعیبی بود درباره اعتیاد است؛ البته شعیبی سعی کرد از یک منظر انسانی و مادرانه به این موضوع بپردازد. فیلم در جشنواره فجر هم مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا «دارکوب» در رشته‌های متعددی نامزد شود و جایزه مهم نقش اول زن سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را هم از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار