علیرضا کاظمی: کانون بسط و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شاخص‌های عدالت‌محوری، ظلم‌‌ستیزی‌ و استکبارستیزی تاکید کرد کانون تحول همه این جریانات و کانون استمرار شاخص‌های انقلاب و توسعه و بسط و نشر ارزش‌های انقلاب، مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: کانون بسط و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" در مدارس سراسر کشور که بعدازظهر امروز در مدرسه دخترانه شهیدحسین مرادی منطقه ۵ برگزار شد گفت: «خدارا شاکریم خداوند به ما فرصت زندگی داد، شاید بهترین کار در این ایام زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره افرادی است که این نعمات را به ما هدیه کردند. ایام‌الله دهه فجر یک تجربه عینی و ملموس از یاری خداوند است و شاید بتوان گفت تفسیر واقعی وعده‌های قرآن است که با بیانات مختلف ذکر شده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «این مساله مهم است که صبر و استقامت و تلاش در راه خدا نتیجه می‌دهد و صبح پیروزی قابل تحقق و انشالله محقق‌شدنی است.»

کاظمی افزود: «مرور آنچه انقلاب را به پیروزی رسانده و می‌تواند انقلاب را به جلو ببرد مهم است. امام این را در عبارات مختلفی بیان کردند که رمز پیروزی انقلاب کلمه توحید و توحید الکلمه بود‌. فلسفه شکل‌گیری انقلاب این بود که مردم به‌دنبال پیاده‌سازی احکام حکومت اسلامی و قرآنی بودند.»

او گفت: «تا زمانی‌که محور تلاش‌ها و فعالیت‌ها این باشد به نصرت‌ الهی و وعده خدا می‌رسیم. نکته دیگر پیروزی انقلاب ما در شرایط سخت آن زمان، وحدت و انسجام ملت بود که در قبال ظلم و استکبار نظام شاهنشاهی و سلطه آمریکا شکل گرفت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «هویت اسلامی و انقلابی را اگر دشمن از ملت ما بگیرد می‌تواند موفق باشد. همچنبن اگر به وحدت و انسجام جامعه ما حول ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب خدشه وارد شود دشمن می‌تواند موفق شود. باید توجه کنیم با تمام اختلاف سلایق، ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی نباید خدشه‌دار نشود. مرور شاخص‌های اصلی انقلاب از جمله وظایف ماست که باید در دهه فجر خود، عملکرد و افکار و اندیشه‌ها را محک بزنیم.»

او اضافه کرد: «شاخص عدالت‌محوری، ظلم‌‌ستیزی‌ و استکبارستیزی مسایلی هستند که باید به آن توجه کنیم. کانون تحول همه این جریانات و کانون استمرار شاخص‌های انقلاب و توسعه و بسط و نشر ارزش‌های انقلاب، مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است.»

کاظمی ادامه داد: «بعد از ۴ دهه انقلاب رویش‌های بسیار ارزشمندی از دل مدارس شکل گرفته و نوجوان با هویت دینی و انقلابی از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند. امیدهای آینده نظام و رهبری هم‌بستگی به این تحرک و پویایی دانش‌آموزان و افسران جنگ نرم دارد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «اگرچه دانش‌آموزان شرایط سخت را ندیدند اما باید اعتراف کرد محکم‌تر از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند چراکه در عرصه‌های مختلف هم نشان دادند. یکی از بهترین تلاش‌های تشکل‌های دانش‌آموزی همین مدرسه انقلاب است که اتحادیه پرچم‌دار این حرکت ارزشمند است تا در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب، بازخوانی و روایت‌گری آنچه بر انقلاب گذشته را متلبس به شاخص‌های انقلاب می‌کنند و بصیرت و آگاهی خود را افزایش می‌دهند تا به‌عنوان افسران جنگ نرم در برابر دشمن بایستند.»

در پایان این مراسم از پوستر کتاب انقلاب رونمایی و ضمن افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب، مسئولان از این نمایشگاه بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار