پخش تولیدات نمایشی استان‌ها از شبکه های سراسری در دهه فجر

تهران (پانا) - چهار مجموعه نمایشی از تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما، دهه فجر امسال روی آنتن شبکه‌ های سراسری می‌رود.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پخش تولیدات نمایشی استان‌ها از شبکه های سراسری در دهه فجر

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، با افزایش تولید آثار نمایشی در مراکز استان‌ها چهار مجموعه نمایشی تولید شده در مراکز، دهه فجر امسال از شبکه «شما» پخش می شود.

بر این اساس سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی مهدی کریمی در 13 قسمت و در مرکز آذربایجان شرقی تولید شده و به رخدادهای مابین سال های ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۶ شمسی می پردازد. در این سریال همچنین قیام مردم آذربایجان شرقی نیز به تصویر کشیده شده است.

این سریال که فیلمبرداری آن سه ماه به طول انجامیده و آماده سازی و تدوین آن به صورت همزمان انجام شده است، تنها سریال با موضوع انقلاب اسلامی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید شد؛ در این سریال ضمن مرور بر اتفاقات دوران ستمشاهی، به مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده است، پرداخته می شود.

سریال «جلال» از جمله پروژه های گسترده صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی محسوب می شود که در آن 200 بازیگر در 110 لوکیشن به ایفای نقش پرداخته اند.

در این سریال که محصول امور استان های صدا و سیما و مرکز آذربایجان شرقی است، حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، ثنا پورسعیدی، کامیار شکیبائی، فاطمه شکری و حامد منافی ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال از 11 بهمن امسال و همزمان با آغاز دهه فجر از شبکه های یک سیما، شبکه شما و سیمای مرکز آذربایجان شرقی روانه آنتن شده است.

مجموعه طنز انتخاباتی «برگ برنده» محصول صدا وسیمای مرکز خراسان رضوی مجموعه ای است که در ایام دهه فجر از شبکه شما پخش می‌شود. محور این مجموعه تلویزیونی ارائه تصویری از آسیب‌های تبلیغات نادرست است.

«برگ برنده» دارای بخش‌های مختلفی از جمله پلاتوی مجری با حضور کاراکتر سیبچه، نمایش طنز با موضوع تبلیغات انتخاباتی از راه‌های غیر معقول و نادرست و تربیون آزاد و بیان مشکلات شخصی فارغ از مشکلات دیگران و خواسته‌های غیرمربوط، گزارش طنز، شعر طنز، کاریکاتور (روایت یک داستان و ماجرای طنز بر روی نقاشی‌های کاریکاتوردر راستای موضوع برنامه) و دوربین مخفی است.

این مجموعه توسط علیرضا اسکندری کارگردانی شده است و در ایام دهه فجرهر روز از شبکه «شما» پخش می شود.

«راه میان‌بر» عنوان سریال دیگری است که محصول معاونت امور استان ها و تولید صدا و سیمای مرکز البرز است. این مجموعه طنز با رویکرد انتخابات توسط محمد صالحیان تهیه شده و یزدان فتوحی و امیر نوری کارگردانی آن را بر عهده داشته اند.

غلامرضا نیکخواه، کمند امیر سلیمانی، محمود جعفری، سیاوش رچاغی‌پور، شهین تسلیمی، جمید نیک نبرد، آرش نوذری و اشکان اشتیاق بازیگران مجموعه «راه میان‌بر» هستند.

چهارمین مجموعه نمایشی تهیه شده در معاونت امور استان های صداوسیما سریال «محرمانه در باران» محصول صداوسیمای مرکز اصفهان است. این مینی سریال با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احسان سلطانیان تولید امسال است و در دهه فجر از شبکه «شما» پخش می شود.

«محرمانه در باران» در پنج قسمت به مبارزات دوران پیش از انقلاب در قالب داستان های کوتاه می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار