ساماندهی امور جوانان خیال سامان ندارد

لرستان (پانا)- جوان، موتور محرکه جامعه است و استواری یک جامعه را می‌سازد. هر مقدار که جوانان یک جامعه شادی، شادابی و دغدغه کمتری داشته باشند، مسیر توسعه‌یافتگی سریع‌تر طی خواهد شد. آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، ازدواج، خانواده و اشتغال موضوعاتی است که باید در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بیشتر مدنظر باشد و راهکاری اندیشیده شود

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی امور جوانان خیال سامان ندارد

همان‌طور که از نام ستاد مشخص است ساماندهی امور جوانان است که باید از جوانان در این جلسه دعوت شود تا مسئولان خواسته و مشکلات آن‌ها را بشنوند، اما فقط مدیران در این جلسه حضور دارند و تصمیم می‌گیرند و آخرش چند مصوبه که هیچ‌گونه خروجی به دنبال ندارد.

در این جلسه باید کارگروه‌هایی باشد که مشکلات قشر جوان را بررسی کنند و با کمک اساتید و نخبگان برای آن‌ها راهکار بیندیشند.

این جلسه با عنوان ساماندهی است، اما چنان‌که از ظواهر امر پیداست خودش سامانی ندارد که جوان را سر و سامان دهد.

مراکز مشاوره و تحکیم خانواده در بروجرد تشکیل شود

فرهاد دیناروند معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان در این‌باره عنوان کرد: شهرستان بروجرد در راستای مشارکت جوانان و فعالیت‌های اجتماعی با توجه به پتانسیل و داشتن چندین تشکل مردم نهاد که در حوزه‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی دارای ظرفیت‌های بیشتری برای اشتغال جوانان خواهد بود.

او تصریح کرد: مراکز مشاوره و تحکیم خانواده در شهرستان بروجرد باید تشکیل شود. به‌طوری‌که این شهرستان ظرفیت تشکیل ۵ مرکز را دارد.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد: با تشکیل سمن‌ها با مشارکت مردم این امکان وجود دارد تا جوانان بتوانند با ارائه طرح خود به شورای استان و کسب موافقت، طرح موردنظر به وزارتخانه ارجاع و در سطح استان به اجرا در آید.

دیناروند اضافه کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان به دنبال حل مشکلات جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در زمینه‌های مختلف همچون حوزه ازدواج، مشارکت‌های اجتماعی، اوقات فراغت، آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

او بیان کرد: از کلیه دستگاه‌های عضو انتظار می‌رود تا در این زمینه‌ها به‌صورت چالشی برخورد کرده و به هدف اصلی تشکیل کمیته‌های تخصصی که در واقع تولید محتوا است دست یابیم.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان ادامه داد: با ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی، فعالیت‌ها عمدتاً حول محور ورزش جوانان تمرکز یافته است.

دیناروند عنوان کرد: البته با ایجاد خانه جوانان می‌توان زمینه را برای اجرای برنامه‌های حوزه جوان در بخش‌های مختلف سرعت بخشید.

نگهداری جوان در روستا نیازمند حمایت است

عزت‌اله نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد نیز در این‌باره، بیان کرد: اگر جوان اشتغال داشته باشد ازدواج می‌کند و زندگی پایداری خواهد داشت.

او تصریح کرد: نگهداری جوان در روستا نیازمند حمایت بوده و برای ایجاد اشتغال باید تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

۲۲۰ وام اشتغال به فرزندان شهید و ایثارگر پرداخت شده است

ابراهیم معظمی گودرزی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد نیز در این‌باره،گفت: ۲۲۰ مورد وام اشتغال به فرزندان شهید و ایثارگر شهرستان پرداخت شده است.

او همچنین تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال که ضروری‌ترین امر بوده اقدامات مختلفی انجام شده است.

فایده جلسات بدون خروجی چیست؟

عبدالرحیم رحیمی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این‌باره، گفت: معتقدیم با اعتبارات دولتی مشکلات جوانان مرتفع نخواهد شد بنابراین باید با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و مؤسسات و همچنین خیرین و افراد تأثیرگذار که بضاعت لازم در این زمینه را دارند در حل و رفع و کاهش این کاستی‌ها بکوشیم و با مشارکت همه جانبه دست در دست هم جوانان را یاری کرده و از ایجاد موانع که تهدیدی جدی بر سر راه موفقیت جوانان است پیشگیری و جلوگیری به عمل آوریم.

او در ادامه بیان کرد: ورزش و جوانان دو مقوله بسیار پیچیده و دارای جوانب مختلفی هستند که تجمیع آن‌ها در یک وزارتخانه، انجام کارها را مشکل کرده ولی با تمام این جوانب باید تلاش کنیم و هیچ‌گاه نباید قانع باشیم.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: نواقصی وجود دارد و بی‌شک باید تمام ارگان‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند، ولی این بی‌انصافی است که سیاه نمایی کنیم.

رحیمی اضافه کرد: باید با هماهنگی بین دستگاه‌ها، هر کدام از کمیته‌های ستاد ساماندهی امور جوانان برای شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ برنامه و طرحی ارائه بدهند و آن را تا حصول نتیجه دنبال کنند.

او عنوان کرد: فایده برگزاری جلساتی که خروجی نداشته باشند، چیست؟ صحبت کردن در مورد مسائل مختلف آسان است، اما مهم ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات است.

مشکلات جوانان باید مورد ارزشیابی حقیقی و تخصصی قرار گیرد و اولویت‌بندی شوند و این اولویت‌ها به ترتیب حل شده تا جامعه جوان با حل مشکلاتش به یک جامعه پویا و خلاق مبدل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار