تثبیت و تعمیق سواد از بایدهای سواد آموزی پایدار است

قم (پانا) - معاون سواد آموزی قم تثبیت و تعمیق سواد را از بایدهای سواد آموزی پایدار خواند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تثبیت و تعمیق سواد از بایدهای سواد آموزی پایدار است

به منظور توجیه و بررسی مراحل پیشرفت اجرای طرح حلقه های کتاب و کتابخوانی با حضور تعدادی از اعضای حلقه ها و نماینده و پشتیبان حلقه های ثبت نام شده ی استان قم نشستی با حضور آنان برگزار شد.
محمد رضا قاسمی نیا در این رابطه اظهار کرد: تثبیت و تعمیق آموخته های قبلی سواد آموزان و ارتقای آگاهی های عمومی ، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یاددهی و یادگیری مشارکتی و تداوم آموزش از اهداف تشکیل حلقه های کتاب و کتابخوانی است.
او افزود: از ماموریت ها و رسالت های نهضت سواد آموزی بعد از اینکه سوادآموزان، دوره های مختلف را طی کردند اجرای طرح ها و برنامه هایی برای تعمیق آموزش و آموخته های قبلی برای کم سوادان و نوسوادان جامعه است.
معاون نهضت سواد آموزی قم همچنین گفت: اگر نهضت سوادآموزی بخواهد تلاش ها و زحمات خود را تثبیت و پایدار کند، باید به مقوله و مبحث مهم اجرای برنامه های پس از سواد توجه کند و برنامه ریزی دراز مدت داشته باشد و یکی از موثر ترین این طرح ها، طرح حلقه های کتاب و کتابخوانی است.
قاسمی نیا افزود: تولید محتوا و تالیف مطالب آموزشی و کاربردی که با زندگی سواد آموزان در ابعاد فردی ، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی‌ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی و پاسخگویی به سوالات و نیازهای آنان می تواند با اجرای برنامه های مکمل، سواد ابتدایی سوادآموزان را جبران و مانا کند.
او بیان کرد: در این جلسه تعدادی از نمایندگان و پشتیبانان و آموزش دهندگان به بیان نظرها و تجربیات خود پرداختند.
معاون سواد آموزی قم خاطرنشان کرد: حلقه های کتاب و کتابخوانی با حداقل ۱۰نفر و حداکثر ۱۹ نفر عضو تشکیل می شود و در چهار مرحله و در هر مرحله ۱۰ کتاب را به مطالعه و توضیح محتوا برای یکدیگر می پردازند و با برگزاری جلسات به بحث و بررسی محتوای کتب و رفع اشکال می پردازند.
قاسمی نیا گفت: یکی از ویژگی ها و محاسن این طرح ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و برگزاری نشست های کتابخوان بین اعضای خانه و کلاس ها است و اعضای حلقه برای آگاهی رسانی دیگر اعضا یافته ها و نظرات خود را در کتابچه ای به نام "آنچه آموخته ام ام" ثبت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار